Gör allt för att undvika det oundvikliga....

Ja så illa som rubriken visar är det inte. Men jag borde ha städat idag, sommartiden ställde till det för mig. Jag tyckte jag var duktig som jag upp 7.30 men det var ju bara det att klockan var 8.30..... inte lika bra med andra ord. Sen så vakande Jonas då jag klädde på mig så la mig på sängen och pratade med honom en stund sen gick vi upp plockade lite hemma meddans vi väntade på att Svante skulle vakna. Sen spelade vi lite wii meddans vi åt frukost och när jag tyckte vi kunde åka till rusta (Jonas viste mycket väl att jag ville dit) så satte de sig för att se på reprisen av Robinsson. När jag lite försiktigt upplyste dem om att de inte skulle hinna med alla planer för dagen om de inte satte fart nu. Så strök de sin träning så kunde de se klart på tv:en sen åkte Jonas och jag på de ärenden vi skulle fixa. Den matta vi skulle köpa på rusta visade sig vara en katastrof för kattägare, vill  ha en ny matta i vardagsrummet just för att jag insett att en mörkblå med en ljus katt som fäller mycket inte var en hit. Så vi fick tänka om blev inte den på rea som jag sett ut men hittade en jätte fin (mycket finare än den som inte gick) sen var den dubbelt så dyr men ändå överkomligt (400kr) och kommer bli mycket snyggare hemma. Eller det är det för den ligger här på golvet =) sen åkte vi och handlade lite behöver inte gå in mer på det än att det var en otroligt snål gubbe som vi stod bakom i kön som stod och gnällde om en rabatt kupong som kassörskan slog in på maten och inte på en resväska som han glömde lämna fram innan hon slog in allt så hon fick ringa kundtjänst mm behöver jag säga att vi bytte kö? Sen åkte vi hem så fixade jag flygande Jakob när jag gjorde den passade boysen på att smitta ner på stan och kolla i cd affären en sväng, när vi ätit och de spelat en vända till så åkte de in för kvällens konsert Hammerfall, Sabaton och nåt mer band.


Innan de åkte tvingade jag Jonas att hjälpa mig i min ommöblering. Jag flyttade en hylla från sovrummet in i vårt stora badrum (har 2) vet inte om jag sa det (?). I alla fall passade den mycket bättre där det ser mycket mysigare ut i badrummet och sen slippa alla korgar på golvet underlättar ju städningen med. Men det resulterade i att det blev ett stort tomt hål i sovrummet som jag inte viste hur jag skulle fylla ut. Sovrummet är lite små tokigt planerat lång smalt, men jag låg på sängen och pratade med mamma i telefon (pojkarna spelade i sovrummet ville inte störa) när jag kom på en snilleblixt. Sängen har stått mitt i rummet ut från ena långa sidan om ni fattar? Men nu har vi flyttat sängen så den står mot ena kort väggen nästan precis under fönstret och om rummet kändes kort och brett innan så känns det långt och smalt nu. Det blev mycket bättre så här! Det dumma är att jag ville ha sängen så från början med blev ner röstad/övertalad att inte göra det av alla de kvinnor som var med vid flytten. Men nu blev det så i alla fall och jag är nöjd med det, just nu i alla fall sen får vi väl se om ett tag men kan se flera fördelar med det redan. Men nu är det verkligen ett måste att tavlorna kommer upp, men det är knappast lönt i: lilla sovrummet, vardagsrummet, hall och kök för i alla rum utom köket ska vi tapetsera och i köket ska det målas om. Förutsatt att vi får det för Lundbergs men kan ju knappast tänka mig att de motsätter sig det så länge det blir bra gjort. Sen ska alla bokhyllor snyggas till och organiseras upp allt som ligger och väntar på tippen ska dit så fort kortet man ska ha här för att åka dit kommer har beställt ett. Så det kommer bli lite annorlunda här hemma från och med nu. Jag vill ha det mysigt och ombonat här om jag ska bo kvar här ett bra tag till. I stockholmsområdet blir vi kvar men just i lägenheten..... Vi blir säkert kvar här några år till så vi hinner spara till hus så får vi se då men då är det ju med värt att satsa på att göra i ordning här med så vi verkligen kommer att trivas och göra det till vårt. Sen ska lite möbler ju bytas ut med för att ta några: Ny soffa (hörnsoffa) och kanske ev någon fåtölj, nytt soffbord, ny tv bänk. Sen vet jag att J vill ha en tv i sovrummet med så det kommer ändå bli bra här =)


Ha en skön söndag kväll och en trevlig vecka! 
Önskar Emma med städingen framför sig i morgon.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback