Har ju glömt att berätta den stora nyheten!!

Förlåt mig, så glömsk och slarvig får man ju inte vara!
Jag skrev ju tidigare att jag har en väldigt god nyhet men att jag behöve tala om för berörda personer först. 
Ville inte att våra föräldrar, mina kollegor och rektor skulle få reda på det genom att läsa min blogg. Kändes inte helt rätt men nu vet alla, så nu är det fritt fram att skriva här med. Jag har ju som många vet ett vikariat som sträcker sig fram till sommaren, men har nu blivit erbjuden ett annat jobb som är fast (jippi!!).

Jag arbetade ju i Hovsjö som förskollärare under ett halvår innan jag började som lärare, Nu sökte de folk till Hovsjö igen så bestämde mig för att chansa och söka. Jag trivdes ju bra där, så det var ju verkligen inte orsaken till att jag sökte mig vidare. Missförstå mig rätt nu, jag trivs jätte bra där jag är nu med MEN det är på tok för osäkert om jag skulle fått vara kvar och vill inte chansa speciellt inte nu när jag fått fast från mitten av juni. Jag skickade in ansökan en söndag och rektorn ringde upp mig på måndagen om en intervju på tisdagen, på onsdagen hade jag fått jobbet!! Måste vara något rekord där ju, men de viste ju bra vem jag är med så klart det var ett plus eftersom hon tydligen hört en massa bra om mig. Jätte roligt ju, jag träffade en kollega från Hovsjö när jag var på maxi för någon dag sen och hon var jätte glad över att jag kommer tillbaka, hon sa att de behövde personer som jag så det tackar vi för =D. Nu är det mest detaljer kvar alla papper är påskrivna och klara men det ska vara en liten omorganisation så jag vet ännu inte var jag ska vara (på varken förskola eller avdelning) men skulle få reda på det lite längre fram, bara det inte dröjer jätte länge till skulle vara skönt att veta så jag hinner förbereda mig lite och gärna hälsa på mina blivande kollegor med. Jag kommer nämligen inte ha något sommarlov, det är helt mitt eget val jag kommer gå direkt mellan jobben (som förra gången) känns lättare den här gången då jag faktiskt vet vad jag kommer att möta så det känns bara jätte kul att komma tillbaka. Sen kommer jag få ut sommarlovs lönen i pengar i alla fall (så kommer få 2 löner 2 månader) vilket känns toppen med tanke på bröllopet framför allt. Kommer ju klart ha semester men det blir först i samband med bröllopet och bara 2 veckor, sen tar vi mera när vi åker på bröllopsresan men vet inte om den blir i år eller nästa år men då har vi i alla fall 3 veckor sparade båda om vi nu åker i höst lite osäkert men att resan blir av är klart i alla fall =) bara inte när och sen klart var.........

Nej nu kan jag nog inte smita undan längre dags att städa lite här hemma, Jonas är i skogen och startar upp årets tävlingssäsong  så förhoppningsvis springer han inte allt för vilse......

Kommentarer
Postat av: Karro

Grattis!! Verkligen roligt med ett fast jobb.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback