Katt till salu (igen......)

Morrar lite nu har Lakrits kissat inne i hans hörn igen!! Tror jag blir knäpp på honom snart!! Han fick mat lite senare än vanligt men inte så mycket senare ca 30 min. Men hörde ett misstänkt krafsande från köket och mycket riktigt hade katt skrället pinkat i hörnet! Så var bara att ställa sig och torka har lite ättinka i vattnet med nu verkar fungera ett tag i alla fall men nu måste vi komma på något annat. Så han inte förstör golvet helt nu... funderar på att lägga dit plastfolie det ska ju inte katter gilla. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till med honom =(

Min syster yster Matilda är här på besök. Hon kom i torsdags kväll och följde med mig till jobbet i fredags men jag kan nog konstatera att jag för all framtid avskräckt henne från att välja lärar yrket. Eller inte jag utan eleverna och då får ni komma att jag tyckte dagen var lung eller det kan i alla fall vara mycket rörigare än så. Så Matilda  var helt slut när vi körde hem men jag tyckte dagen gick bra, hade ju hjälp av henne och en duktig vikarie så det gick så bra. Men det var ju 2 personer till att ha lite koll på mer än bara eleverna......

Sen åkte vi hem och åt lite sen bar det av mot sydpoolen där vi hoppade i plurret och badade en stund. Matilda och Jonas hade tävling i vattenrutschkanan och Jonas blev svårsalgen för han satte rekord i den inte en gång untan TRE gånger slog han först rekordet som var och sen bättrade han på sitt eget två gånger!! Trode knappt det var sant när jag stog och hade koll på tiderna åt dem. Bra gjort gubben det gick verkligen undan det slutade på att han åkte på 8,25 sek

I lördags var vi in till den stora staden Stockholm och gick där sprang vi verkligen hela dagen. Var helt slut och hade något vansingit ont i rygg och axlar när vi åkte hem fy 17. Men annars hade vi en trevlig dag med massor med shopping. Det blev det här:
En fin senapsgul stickad tröja/kofta lite lik en väst jag gilla den verkligen men syrran sågade den men vi har ju verkligen olika stilar så tar inte åt mig så värst, Jonas gilla den så det är ju det viktiga.
Sen blev det ju klart Lush med massor av härliga bad grejer och kroppsprodukter jippi!! Där kan man ju köpa massor av saker går ju inte hålla sig där =)
Sen inne på lagerhouse så blev det en skål att stoppa alla Lush grejer i och 200 servetter i en perfekt limegrön färg. Har redan fixat 120 servetter i en annan lime gröm med ett mönster att ha vid maten så de här andra är mer till kaffe och likande. Det som inte går åt kan man ju alltid ha senare så det känns lungt med det.
Jonas köpte en tjock tröja med iron maiden på och sen shoppade han han upp ett pressentkort på dressman som han fick av svärmor och svärfar (hans) i Julklapp. Så där blev det ett par byxor och lite kalsonger.
Det var det som blev för oss sen handlade syrran ju lite med, sen jacka, lite t-tröjor, Lush sen tror jag inte det var mera......
Sen såg vi på melodifestivalen och sen gick vi ner på kvarterskrogen en sväng men varken Jonas eller matiida vågade sjunga kareoke med med mig så det blev inte mycket mer där.

Idag (sön) sitter vi i skrivandets stund och spelar wii mario party sen ska vi gå ner på stan här och kolla läget lite innan M ska sätta sig på bussen hen med 15 tiden. Så är det tvätt och sånt som gäller här hemma, men det lär ju göra så.

Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback