Kolla LT (Södertäljes Läns Tidning) i morgon måndag!!

Har haft en trevlig helg med många inslag må jag säga!!

Fyller ju år den 12/3 (var en torsdag i år), dagen började jätte bra med Jonas som kommer in med ett litet paket med ett par söta öronhängen i =). Mitt enda minus var att jag inte fick höra någon sång av honom eller katterna. Men mamma ringde och hade sån bra timing att hon ringer och sjunger när jag är på väg mot bilen med tårtan jag skulle bjuda på jobbet i en hand och min väska, en påse med papper och böcker i den andra samtidigt som jag ska balansera mobilen så det var nog en syn. Sen på jobbet var ungarna helt underbara!! De sjöng för mig helt på eget bevåg när jag bjöd dem på lite kakor och sen sjöng kollegorna när jag bjöd på tårtan. Så det var trevligt sen ringde ju klart pappa med och grattade och det kom många samtal och sms så tack tack alla =)
Avslutningen av dagen hade inte så mycket med födelsedagen att göra men var nog något av det bästa i alla fall =)
Vi var hos juveleraren / smeden på Älvans guldatelje som ligger på midsommarkransen. Vi kom i kontakt med henne på de bröllopsmässor vi var på och kännde båda att hon var det vi sökte: trevlig, kunnig, lyssnar på oss, intresserad av oss som kunder och någon som själv kommer med tankar idéer om hur man kan göra ringen. 
Redan på mässan märkte vi hur hon tände till på att få göra en safir ring och kom med nya idéer direkt och vi riktigt märkte hur hon ville göra den. Inte på grund av att hon tjänar pengar på det utan just för att hon gillade tanken på göra ringen det var en helt annan känsla än övriga vi talade med. Så för oss var det valet enkelt måste jag säga, och känslan blev bara starkare att vi valt rätt när vi kom dit. Hon frågade ju vad jag/vi tänkt och jag hade inte tänkt mer än att jag vill ha röttguld i skenan och en kist infattning runt safiren i vittguld. men sen blev jag inte klok på vad man kan göra safiren är ganska stor 1,25 karat Så då är det inte lätt att veta vad som fungerar, men hon såg direkt och plockade fram en ring hon hade börjat på under bröllopsmässorna som hade en ägg liknade form där stenen verkligen kommer fram och sticker upp på ett otroligt läckert sätt. Kommer både bli att safiren kommer till sin rätt och verkligen syns och en ring som kommer hålla och vara elegant och raffig i alla tider. Ingen design som går ur tiden så att säga, svårt att beskriva bra när jag bara har en bild i huvudet. Men det kommer bli grymt snyggt som det känns just nu i alla fall, att det sen blev dubbelt så dyrt tja det är det värt måste jag säga ska ju ha den hela livet så det är ju det enda smycke i den prisklassen jag någonsin kommer äga. Men får den inte fören till midsommar hur ska jag klara av att vänta så länge och hon kommer inte börja fören om en månad heller för hon har armen i gips nu. Så får vacker hålla mig ett tag till......

I helgen har svärmor (blivande snart slipper jag lägga till det) här på besök trevligt trevligt. Har hittat på lite olika saker fredagskvällen var hemma och lugn. Lördagen var det danslektion (då fick hon vackert klara sig själv en stund för vår bröllopsvals är hemlig så är det bara). Men det gick jätte bra med dansen måste jag säga och både Jonathan och Orsanna blev imponerade av oss. Eftersom vi lärde oss så fort och det såg bra ut tyckte dem och det kändes MYCKET bättre än förra gången. Jag vågade till och med dansa med Jonathan en sväng om hihi och han berömde mig så och Jonas dansade med Orsanna och hon berömde honom med. Sen var det lite små saker som vi behöver öva men inga jätte saker så nu sitter början och avslut av låten med yes yes ni kommer bli så impade av jag lovar er!!
Efter det bar det av mot Sydpolen där vi plaskade runt med halva Södertälje. Sen envisades flera med att simma vågrätt i stället för lodrätt i motions basängen *suck* jag tittade över axlen när jag simmade på rygg ingen på hela banan och så PANG! så är där någon sen kolla ok ingen i vägen alls och PANG där kom nästa eller så simmade de i vägen hela tiden och låg på linan så man inte såg när man simma på rygg var man var. Blev galen på dem och så skrikande unga killar som inte var tysta en enda sekund från att vi kom till att vi gick ca 3 tim morrar lite. Sen var det hem och äta och melodifestivalen men ska erkänna att jag spenderade mer tid i köket med att baka paj än vid tven.....

Idag (sön) Så var vi med svärmor på Torekällbeget och kollade och jag gjorde världens vurpa!! Så nu är jag riktigt öm på smalben och lår fasande med min klack på skon i trappan och bara for i gatan. AAJJJ !!!!! Det gjorde riktigt ont och gör det fortfarande =( Men blev så himmla rädd först men det blir man ju. Sen bara att kravla sig upp och linka i väg.......Måste ju ha hedern i behåll =) Sen lämnade vi svärmor på tåget så när hon åkt hem kom svärfar några timmar senare med en dam som han har börjat träffa. Hon var väldigt trevlig tyckte vi och det såg nykära ut. Så vi får hoppas att det ska gå bra för dem det är roligt för deras skull i alla fall.  




   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback