Mycket om allt och inget......

Kan börja att meddela att Lakrits var hos veterinären och alla prover var bra. Tack och lov eller ja enligt mitt tycke är det toppen medans veterinären var mer osäker på om det var bra eller dåligt. Hur som helst så var alla värden och njurvärden bra. Men det kan vara tackvare dieten han får (njurfoder på hård mat och vanlig mat på mjuk maten) så det ska vi fortsätta med, när jag nämnde att vår balkong byggs om för tillfället började v misstänka stress tror det kan vara så enkelt de dånar ju som 17 här hemma hela dagarna stackars stackars mina älsklingar.


Nog om det nu byter vi ämne. Jag har upptäckt ännu ett ställe som gör att det är helt underbart att bo så nära Stockholm. Ni vet ett sånt där ställe man nästan hoppar jämfota av tanken på att åka till =) Ett smultronställe helt enkelt, ni som känner mig väl vet vilken Ben och Jerry galning jag är. Jag menar godare glass finns inte (eller ok riktigt god italiensk då) och tro det eller ej men det finn en Ben och Jerry glassbar i Tyresö centrum Jippi!! Men trodde nog att det skulle vara mycket svårare att välja än va det var, så det var ju lite minus men många nya roliga smaker och sen fanns det saker att pröva som man inte kan köpa i butiker som olika toppings (båda på och under glassen) sen hade de milkshakes gjord på valfri glass så det blir nästa gång. Men innan vi hälsade på våra pojkar som mamma skulle ha sagt så var vi på Aquaria Museum det var en upplevelse måste jag säga. Exotiska fiskar, grodor och till och med några fåglar i olika miljöer, en regnskog som var uppbyggd så att den skulle fungera som ett eget eko system vilket dem med gjort i många år förutom att fiskarna blir matade och viss reglering med vatten och liknande men det var inte mycket. Pilgiftsgrodorna var häftiga det som förvånade mig med dem det var det att de i fångenskap saknade tillgång till vissa växter som de äter och de är då de kan tillverka sitt gift så de var giftiga men inte något emot vad de hade kunnat vara. Sen såg vi ju klart massor med fiskar i olika slag, vissa kändes som att de var fosiler sen dinosauriernas tid som simmade runt så läckert. Anndra var stora som hus sen var det alla de färger och storlekar ni kan tänka er. Muränor och hajar fångade nog allas uppmärksamhet, där fotade fröken friskt då hon har en haj älskande klass (fråga mig inte varför eller vad jag gjort fel hehhe) Sen kunde jag imponera med mina piraya kunskaper, Alla pirayor äter inte kött kan jag ju upplysa er om som inte viste det. Det är bara de pirayor som har lite guldstänk på sig som är köttätare så nu vet ni vad ni ska se upp om ni möter ;-)  Vi vet i alla fall vart vi ska dra med svärfar nästa gång han kommer, vilket vi ju hoppas blir snart.


Jag kan ju upplysa om att jag hade min egen må bra dag idag, även om det inte riktigt gick enligt mina planer......

Jag åkte in till Stockholm vid 13.00 Jonas körde ner mig till pendeltåget. Det efter att jag spenderat förmiddagen med att möblera om lite, hade Jonas varit hemma hade han blivit stolt över hur jag mätte och hade mig. Att jag sen mätte från väggen och inte listen tja det misstaget kan vi ju hålla för oss själva (ler) så gick inte som jag tänkt. Men det vart riktigt bra ändå i badrummet måste jag säga, att det sen ser tomt ut i sovrummet är en annan fråga där ska vi göra något vet inte vad bara men var säker på att den där hyllan inte passade där den stod, nu vart de toppen (tog bara ett år att komma på.....). Så jag fick slänga på mig kläderna efter en dusch och rusa ner till Jonas som väntade på mig han kom från en tävling (inser NU att jag pratat flera gånger med honom utan att fråga hur det gick?! Är första gången jag glömmer det förlåt gubben tur de är på väg hem så jag kan fråga då) .

I alla fall tog jag mig in till Stockholm för att spendera några timmar med att gå i butikerna där men det var ÖVERFULLT med folk inte bara glada stockholmare utan MASSOR med turister det var som galningar. Så att säga att jag sprang ut ur både Ålens och Hm är ingen underdrift. Ok att det är mycket folk men inte så att varje centimeter du rör dig åt knuffar på någon slår i något mm. Helt sjukt och inte alls kul att shoppa då kände jag. Av någon mystisk anledning så var det mycket lugnare på Indiska så gick där och strosade en stund prövade rätt mycket men hade två saker jag lovat mig själv att försöka hitta (kjol och vår skor) tröjor var det jag skulle undvika och klänningar var med ok att kolla på (annars kommer jag hem med just tröjor när jag behöver något annat). Jag hittade flera söta jeans kjolar som jag testade och en klänning.  Det var inte ett lätt val det var enda gången idag jag saknade sällskap så jag hade någon att rådfråga. De var 2 som var jätte söta den ena satt perfekt, men jag väger ju bara 46 kg så kommer ju gå upp minst 4 kg till om inte 9 kg till. Den andra kjolen satt bra men lite lite lös så att jag hade lite att fylla ut, det var en 36a och det syns inte med ett linne eller något över att den är lite för stor så jag tog den för den kommer sitta bättre i det långa loppet än den andra som satt perfekt och därför lär bli för liten. Kändes jätte bra lite halvlång når ner mitt på vaden riktig vår och sommar kjol som känns fräsch. När jag går mot kassan hitta jag en snygg röd tröja med 3 kvarts ärm som de flesta vet har jag massor med såna tröjor så helt oprövad åkte den med mig hem kände att den var perfekt till kjolen (och alla andra jeans saker jag har). Prövade när jag kom och det var som jag misstänkte perfekt =)


Men jag ska kanske säga varför jag var i Stockholm fanns en anledning till att jag shoppade jag väntade nämligen på att Sonja Aldén skulle börja sin konsert på Rival. Jag har aldrig varit på Maria torget innan så var lite orolig över att inte hitta men det gick jätte bra, det var ju bara att kolla linje kartan när jag kom upp från tunnelbanan var det lite svårare, men hade kollat kartan innan lite osäker men gick mot det håll jag trodde och kom efter någon meter fram så jag såg var torget låg. Fick en hyfsad plats på rad 8 så det var kul, Rivals salong är som en större bio salong. Annars var det helt underbart enda minus var att det var en skolkör med (jätte duktig) men de var dem som sjöng "våran" låt du är allt och inte Sonja =( det var ju den jag verkligen ville höra live. Annars var det många underbara ögonblick och låtar som spelades så jag bara satt och njöt vad mer kunde jag göra. Tänkte inte ens på att jag var själv. Det som oroade mig mest var hur trist det skulle bli att äta ensam. Det gjorde jag nog när jag var student och singel så det så. Gick in på en kinarestaurang där Jonas och jag brukar gå på Drottninggatan. Det var nog tur att J inte var med för han anser att jag har en förmåga att börja prata med ALLA och blir tokig på mig då jag gör det. Jag satt ju ensam och damen bredvid mig också så när servitören höll på att ge min dricka till henne så var samtalet ett faktum sen satt vi och små pratade om ditt och datt under hela måltiden. Trevligt sån tur jag hade som mötte henne en helt okänd person som gjorde min dag i alla fall. Så tack tack jag hade en trevlig tur på stan och sen möter jag en trevlig go människa och sen då en härlig konsert vad mer kan man begära?


Lite sömn kanske? Såg precis att det inte är länge kvar innan spökena kommer ....Så sussa sött nu.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback