Tänk inte tanken....

Urs igår när jag bloggat, så sa jag till Jonas att nästa inlägg borde vara om katterna då det var länge sen jag skrev om dem. Men det skulle jag nog inte ha sagt eller tänkt.........

Jag hade redan tänkt ringa veterinären idag för att höra mig för om Lakrits eftersom han kissar på fel ställen igen trots att vi verkligen kämpar med toa lådor byter ofta har anpassat deras placering efter kissställen med mera så slutar han inte. Pälsen är jätte dålig med han är ju svart men nu är han vit/grå prickig och tappar mera päls än han brukar vilket kan vara tecken på att njurarna inte hänger med igen tyvärr. Så ville höra vad veterinären tyckte och de ville ha dit honom i morgon för de lät oroväckande tyckte hon, Urs vill ju inte åka dit med honom =( inte för den här orsaken i alla fall........

Sen har det ju brunnit här i stan och dessvärre låg Animalen i en av de lokaler som blev bränskadade. Så i stället för att köra ca 10 min för att komma till veterinären måste jag köra till Åda utanför Trosa dit kommer det ta ca 30 min att köra så det är ju lite skillnad. Sen är det till en gård i utkanten av staden som inte har en ordentlig adress utan bara gårdens namn inte någon gata eller liknande så gpsen och jag vet ju inte bästisar där.
Jag HATAR att inte ha den då jag kör till nya ställen blir så nervös av det, riktigt nervös Är bara glad att jag inte är nervös över körningen alls den är jag trygg med nu när jag kört så mycket och det är nästan värre att köra till Huddinge (är ju mot Stockholm) och det går ju jätte bra dit så. Men har i alla fall lyckats lägga in adressen till Åda golfklubb som ska ligga strax innan sen skulle det vara nästa höger så borde ju inte vara så svårt, enligt pappa var det svårt att köra för långt i Trosa även om han inte varit på just den golfklubben så hade han varit i Trosa.

Så i morgon gäller ett djupt andetag skynda hem och be en liten bön att Lakrits är på humör att hoppa in snällt i buren (troligtvis inte) och skynda på ner och då hellst inte köra fel med andra ord. Jag kommer släppa eleverna 13.30 och har tid 14.45 så ska ju hinna lagom om inget oväntat händer bara att släppa barnen så att de kommer utanför dörren i tid. Och sen åka med en gång, jag får jobba senare hemma om det inte blir allt för sent bara så tar jag in R-tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback