trött,tröttare,tröttast!!

Att säga att jag är trött är en stor underdrift. Jag är snarare helt utpumpad och dö trött så det är nästan skrämande otäckt!! Att orka sånt som är självklart känns som att bestiga ett berg idag an vara en så enkel sak som att vattna blommorna och då ska vi ju inte tala om att damsga det går inte den kraften finns inte i mig nu hur gärna jag än vill. Jag slåss mot mig själv just nu för att orka med jobbet och laga mat (det måste jag eftersom Jonas är hemma så sent) det andra blir därför lidande då jag inte orkat med det.

Jag var hos läkaren i går och tydligen är det gift struma jag fått och han sa att jag måste haft det i många år, och när jag läser symptomen för det så passar allt utom en sak in och jag kan kolla vissa saker till runt 2004 om inte tidigare........
Sen utlöste lunginflamationen och missfallet något i kroppen och det hela tog mer/ny fart och i och med/tac vare viktminskningen så uppteäcktes ju det här. Det är otroligt skönt att veta vad det är och att det går att bota, jag började med medicinen i går kväll så nu är det det som gäller i ett - ett och ett halvt år framåt. Sen kan det ju bli resten av livet jag får äta den medicien men det spelar inte så stor roll bara jag mår bra. Så jag slipper må så fruktansvärt dåligt och vara så himmla trött som nu för det är inte roligt . Jag vill inte ha katthår i lägeheten jag vill ha fint runt mig jag mår bäs då att ha stökigt stressar mig men jag har verkligen inte kunat ta tag i det och kännt mig så dum och lat. Men nu vet jag att jag är inte lat det finns en orsak! Sen kommer det ju att vända det tar någon vecka så kommer det bli bätte, läkaren sa igår att han inte fatta hur jag orkat, har träffat honom innan så han vet hur envis jag kan vara när det kommer till min hälsa så han var väl inte så förvånad men han berömde mig massor för att jag orkat så här läng men inte vet jag om det var så mycket, gör ju bara det jag måste.

Men idag har det varit galet tyckte det var mycket igår när vi hade en teater i skolan (Slava) och det var små kaos. Men idag var Y sjuk och ingen vikarie före efter första lektionen så sen har jag sprungit mellan de båda ettorna och hjälpt till och pratat med elever. Tänker inte säga mera men jag är helt slut nu och fattar inte hur jag höll ihop hela dagen.

Nu ska jag ta det lite lungt innan sängen så jag orkar i morgon lång dag ska på kurs efter att jag släppt eleverna och sen kommer syster yster på källen!!


Kommentarer
Postat av: Karro

Usch då, giftstruma går i min släkt så det lär nog dyka upp hos mig också snart. Men med medicinen så mår man ju bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback