7-3=4

4 dagar så många dagar kommer Jonas och jag att ses denna vecka OM vi har tur annars blir det bara 3... Eller  2½ om man ska vara noga. Jonas ska nämligen börja jobba i Kumla med ett nytt järnvägsbygge. Vi viste ju hela tiden att den dag då han skulle börja jobba borta skulle komma en dag men hade nog trott det skulle dröja jag menar vi bor ju så nära Stockholm hur mycket byggs det inte där ?!. Hur som haver så kommer det resultera i att han åker mån morgon (vid 5 stackaren) sen kommer han inte fören tors kväll OM han har tur annars blir det fre som han får komma hem. Det känns inte alls roligt då vi har varit så nära och sambos snart 3 år nu...

Det kommer ju att gå bra men det är en stor omställning som jag helst inte hade velat göra, jag vill ha honom hemma. Men det löser sig kommer nog att gå i perioder det där. Gäller bara att hitta en vardags rytm igen. Sen är det ju lönsamt ekonomiskt med då han får borta traktamente och eftersom det är långt dit han ska får han lön för den tid det tar att köra med (2 tim) så det är ju bra. I sommar var det tal om att han ska jobba 7 dagar och sen vara ledig 7 låter ju toppen men får se hur det blir med den saken. I hans jobb är det inte ens säkert han är kvar där då...


På tal om nått annat satt jag och kollade i almanackan idag och räknade ut att om 83 dagar gifter vi oss eller 2 ½ månad !!!! Jippe helt galet jag som förra veckan tyckte det kändes som en hel evighet men det är det ju inte alls det är ju såååå nära nu. Vi skickade in hindersprövningen samt ansökan om efternamnsbyte i veckan så det är klart i alla fall så slipper vi stressa för det. Allt annat kan man ju lösa på nått sätt gifta blir vi ju ändå men utan de papperna blir det ju inget bröllop! Ok utan festlokal hade det med blivit svårt men det går i alla fall lösa med kort varsel, blommor hade varit trist att vara utan men det går, samma med band, tårta mm, maten hade med varit en mindre katastrof om den uteblev men va fasen kan ju alltid beställa pizza eller nått. OM något av ovanstående skulle inträffa skulle jag troligtvis gå i taket i alla fall men det skulle inte vara kört för det i alla fall. Nått kommer gå fel så är det ju det är jag inställd på men jag litar på de jag har runt mig och på att de kommer lösa det då.


Kolla på http://emmaochjonas.blogspot.com/    för mer info


Kommentarer
Postat av: Jonte

Ja pizza blir bra det.

2009-05-12 @ 20:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback