Gräs änka.....

Det är ett rätt konstigt ord om man tänker efter hur det hänger ihop. Men det är vad jag är i alla fall ( gräs änka alltså). Jonas jobbar ju borta, måndagen gick ok men då var jag så slut efter vår utvärderings dag med jobbet och jag var dessutom sekreterare. Tisdagen gick bra men det var tufft på jobbet och tomt hemma katterna är sköna att ha nu, samma känsla idag. Jag är bara inte gjord för ensamhet men det är ju konstaterat sen länge. Trots att jag bodde ensam så länge konstigt hur fort man vänjer sig vid att vara sambo.  Men veckan har gått fort, förvånansvärt fort måste jag säga. Fast har ju haft två saker att längta till både det att Jonas kommer hem i morgon (hoppas vi annars blir det fredag) och så på fredag så får jag/vi se hur långt juveleraren kommit med vigselringen.

Idag ringde frisören jag ska ha på bröllopet hon ska sminka mig med. Hon är bokad sen länge (tack och lov!). Och en annan brud som med ska gifta sig 1 /8 hade frågat med frågat henne. Men eftersom vi ska fotograferas innan (måste ju därför vara klara tidigare) så fick hon tacka nej till henne. sen är det ju tre tärnor med som ev ska fixas till (om de vill).
Kom sen på att vi ju bokat allt (utom bröllops natt och de finns flera sviter än en där så lugnt på det). vi har fotograf (stil foto) från kl 14.30 till efter vigslen då vi ska ta lite kort på oss med föräldrar. Sen har vi ju catering med personal, tårtan är bokad och sen har vi bokat band (det bästa från stan i alla fall, finns ju utanför stan klart med....), kyrka och lokal har ju varit klart länge nu (6-7 månader) Så känner mig rätt i fas nu!! Hindersprövningen och vigselbeviset som ska skrivas på av prästen kom idag så skönt nu är det klart så långt vi kan i förväg med den delen.

Ska bara ha J att ringa alla och boka in möten på fredag så kommer vi ytterligare ett steg närmare.

Nu ska jag ta hand om min stackars katt som jamar som en tok här, tror han letar efter husse stackaren......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback