UL

Var på ett privat ultraljud idag för att vänta ända till vecka 21 (av graviditeten alltså!) som jag kommer vara i den 18/1 då vi ska på Rutin ultraljudet kändes på tok för långt! I alla fall om man heter Emma Fagerholm =)

I alla fall så fick vi träffa en mycket trevlig Barnmorska som tog god hand om oss och vår böna. 

Hon tog sig verkligen tid att berätta och ge oss all den info hon bara kunde så här långt.

Vi trodde att vi var i vecka 13+6 (det vill säga vecka 14) idag men blev flyttade till v 12+1 (vecka 13 för de som inte är insatta i hur man räknar en graviditet). Så det är ju ingen jätte förändring så nu är bebis beräknad till den 8/6 i stället för 3/6 i alla fall om jag räknat rätt nu......

Ni som känner mig vet ju att jag funderade lite på hur många det kunde vara men det är bara en liten skrutt. Men det räcker ju gott det och den lill* mår alldeles perfekt i magen. Bra med vatten finns det med att plaska runt i hon mätte och bebisen är 66 mm från rumpan till huvudet och själva huvudet är 22 mm så pluttig 

BM skrattade gott åt bönan som ligger på rygg (eller låg så i alla fall under tiden vi såg den) med armarna under huvudet och benen rakt upp och sparkar som en annan dåre med dem såg så skönt ut =) 

Var helt overkligt att se det på skärmen och förstå att det är något som sker just nu i min mage var en känsla som varken Jonas eller jag kan sätta ord på tror jag har svårare att tänka in att det ju sker i min kropp just här och nu. 

Men det känns verkligen så skönt nu. Nu kan jag andas ut känns det som för nu vet jag att bebis mår bra och att hjärtat och magen fungerar som de ska tack och lov. 


 vår lilla böna =) den har armen under huvudet de små bubblorna ni ser som ett snett streck är navelsträngen.



Tyvärr blev det inte så bra när man fotade på dem det syns ju relativt bra i alla fall =)

Ska bli spännande att se på nästa ul hur mycket vårt mirakel har växt!!

I morgon bär det av till laholm och landskrona! Ska bli trevligt i alla fall vi har ju hela måndagen och stora delar av tisdagen med (lyfter 15.30) att fixa med det som vi behöver. Har dessutom inte mycket kvar bara lite små inköp som ska klaras av allt är så gott som packat bara necesären kvar plus det som behöver köpas då......


Trevlig helg alla !!!

Kommentarer
Postat av: Karro

Måste vara en underbar känsla att se barnet på UL.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback