Vaccin och flygresa

Tog mitt vaccin för svinis för ca 3 vecker sen (tillhör ju en riskgrupp i och med astman) Ska ta dos nummer 2 på tisdag. Idag så skulle elverna ta på skolan och behöver jag säga att jag är sluuuuuut en stackars elev fick panik och vi höll på över en timme innan han äntligen lyckades med att samla mod men tillsist var han super duktig (och en snabb sjuksköterska). 

Nu sitter jag i vårt vardagsrum och ser på all packning inför vår resa i natt.  
Pappa, mamma, syrran, B och S-E är redan på plats, vi ska nämligen åka ner till Barcelona för att fira pappa som fyller 60 på lördag! MEN han har inte vetat om resan fören i går kväll och då fick han bara veta om att han skulle åka över 5 dagar till ett ganska varmt ställe. Han var rätt upprörd över att J och jag inte var hemma och helt övertygad om att jag och Jonas skulle komma ner på kvällen igår men icke. Han trodde till och med att han hörde J i bakgrunden gav sig inte trots att han var i västervik (vilken dunder hörsel han fick helt plötsligt....)
Så han kommer nog få en lång näsa när han ser oss i morgon vid 11-12 tiden om allt går som det ska!
Planet lyfter vid 6.44 och vi landar vid 10.15 om jag minns rätt.
Ska bli riktigt trevligt i alla fall!!

En trist ska i år var att jag inte kunde åka på en konferans som jag varit med på nu några år i rad. Hade verkligen velat åka men att vara ledig 2 veckor i rad från jobbet plus att jag snart är ledig igen i 3 veckor när vi åker till Vietnam så känndes det inte rätt. Men får hoppas på nästa år!


Kommentarer
Postat av: Isabella

Tips bara, de har kommit överens om att man bara behöver ta en dos, även då man är i en riskgrupp. Om jag vore du så skulle jag ringa först, jag gillar i alla fall inte att bli stucken "i onödan" =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback