en liten fundering......

Vi har ett problem på våran gata VARJE dag så står det MINST 3-4 bilar fel parkerade. De sitter skyltar med förbjud att parkera lite överalt men bryr någon sig näää.

Det var en bil som verkligen stod puckat får någon månad sen, då vaknade sur fian i mig efter ca 2 veckor utan att den flyttats då den verkligen stod i vägen. Så en eftermiddag satte jag en lapp på den om att om den inte flyttades omedelbart så skulle jag ringa efter parkeringsvakten. Behöver jag tillägga att den var flyttad nästa morgon.....

Har länge tänkt ringa Lundbergs som vi hyr av och påpeka den här bristen på respekt och hänsyn. Gatan vi bor på är lång och rätt smal så när folk parkerar vid sidan blir det inte mycket utrymme kvar men det värsta är när de som nu använder vändzonen som parkeringsplats kan stå 3-4 bilar nästan varje dag där. Ok om man ska upp snabbt men det här handlar om flera timmar/dagar!!

Igår när Jonas och jag kom hem från stockholm (hade varit i gammla stan och ätit och firat honom) så ser vi p-vakten Sen såg vi att flera bilar står olagligt, tror ni hon lappade en enda av dem så tror ni fel!!
Hon gick förbi dem bara! De enda hon kollade var de på parkeringen så att de hade tillstånd att stå där men de som står helt klart olagligt de skiter hon i??!! Jag fattar inte hur den logiken går ihop jag gör bara inte det! SKa vi låta bli att betala 460 kr i månaden då för våra två parkeringsplatser? Vi kan ju stå biligare i vändzonen det är ju tydligen inte så viktigt att man då hindrar tex grannar och ev utryckningsfordon mm inte så viktigt alls......eller??

Har tidigare tagit upp det med Lundbergs men de bryr sig inte, just nu verkar de som att de klgar på allt och alla för vi hittar lappar om saker som folk ringt och klagat på i trapphuset titt som tätt nu (alltså inte på oss utan på andra/alla boende huset) men de saker som klagats på är sånt som vi sköter oss på.
Tycker mest det är allmänt larvigt tror det är grannen under oss som fått ett ryck och bråkar, har även varit på oss men det så bara trams saker som inte stämmer. Vad ska man säga gammla människor som inte har nått annat att göra? Den personen är dessutom rökare och röker så pass att jag flera gånger fått ORDENTLIGA astmaanfall här hemma pga av att balkongdörren stått öppen och h*n röker på balkongen allt som oftast. Så tycker vederbörande ska vara försiktig så vi inte börjar ringa och klaga på röken. Första gången satt jag i soffan ganska långt från balkongen och trodde att det brann i lägenheten så mycket rök luktade det.

Men det är nog en rätt kännslig fåga det där vad man får/inte får göra på balkongen jag menar idag får du röka på din balkong (vad jag vet) fast det kan få din granne att hamna på akuten/dö men du får inte tex skaka en matta över räcket ställ dessa i propotion mot varandra helt galet enligt mig.

Kan fortsätta men det räcker här denna lördag kväll, hade inte tänkt att det skulle bli så långt som det blev (som vanligt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback