jobb jobb och åter jobb

Känns som det är vad livet består av just nu.
Är så fullt upp nästa vecka är höstlov och vi har i kväll planerat hela veckan så tror vi lyckats få till det bra för våra barn.

Vi har en ny rektor på jobbet eller ny och ny sen i sommras i alla fall. Han syns på ett helt annat sätt i verksamheten än vår förra rektor. I veckan satt en av mina elever och pusslade med mig när rektorn kom in det var ett väldigt stort pussel så det hela slutade med att rektorn glatt satte sig ner och pusslade med oss! Det här är bara ett exempel av hur han arbetar det händer ofta att han kommer ut och är extra rastvakt eller kommer ner när vi har den dagliga verksamheten. Det gillar verkligen jag han är synlig för barnen och skapar en positiv relation till dem mer än att enbart möte dem då det gjort något som är så illa att de får gå till rektorn för samtal. Så det tycker jag han ska ha all heder för att han tar sig den tiden bra gjort!!

Har en kollega som arbetar med mig i den grupp barn vi har och det är så synd om henne idag. En visdomstand som gett henne en ORDENTLIG infektion högst troligt så hon var svullen och hade jätte ont. När hon ringde tandläkaren för en AKUT tid fick hon svaret att det kunde ta upp till 6 månader för en akuttid med!!! Helt sjukt och fanns inte någon tidigare tid i hela S-tälje!!! Hur galet är inte det?? Så i morgon kommer hon vara hemma för att få en tid i Stockholm fattar inte att det ska vara så svårt när man verkligen behöver de liksom läkarna borde ju hålla några tider per dag för just akutbesök det händer ju hela tiden. 

Jag som har dåligt samvete för att jag inte gått till tandis på 1½ år nu måste väl ringa så att jag kan få en tid under nästa år då........

Sen flänger vi och far som vanligt, i helgen blir det S-hamn men bara över dagen på lördag ska hämta brudbuketten som vi fått torkad, hämta tack korten och självklart träffa släkten (skriver släkten för de är ju som min släkt med nu) 

Helgen efter ska vi på inflyttningsfest hos en vän i Jönköping har bokat hotell kändes skönast att göra så och lite lyx i vardagen. 

Veckan efter är det en tur till söderhamn igen och helgen efter det så flytter pappa 60 år så då blir det att flänga igen! 

Efter det är det tack och lov lugnt tro det eller ej TVÅ hela veckor (som det ser ut nu) innan det bär av till Vietnam =) wiiiii längtar massor värmen sol bad shopping god mat och bara att njuta av min underbara make kan det bli bättre än så? Med tanke på vår stressade vardag eller helgen mer exakt.  

Passar på att önska en trevlig helg om jag inte bloggar innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback