58 dagar kvar!!!

I skrivandets stund ligger jag på soffan och känner mig riktigt riktigt trött på att vara gravid!!!

Nu vill jag inte vara med längre känns det som, magen är stor och bökig (ja jag vet jag är liten mot många men för min del är den stor). Är bara glad att viktökningen inte är mer än 8 kg och 6 veckor kvar.....
Men nu när utrymmet börjar ta slut tror jag att denna lilla raring försöker sparaka sig ut ibland eller så satsar vi på mamma misshandel? När den sparkar neråt kommer den ibland åt så att det ilar i hela underlivet och trycker med huvudet med magsäck/revben sanna om fötterna är uppåt så det gör rejält ont vill jag lova!
Sen blir jag ju grymt illamående av det hela och nu har jag börjat spy igen pga av det vilket känns skit!

När jag då tänker på att den lilla kommer växa bra mycket till så förstår jag inte hur det ska gå till!! Det gör ju redan ordentligt ont när det sparkar och trycker på nu så det lär ju bli olidligt sen.....

Alla samandragningar /för värkar gör inte saken bättre direkt heller, magen blir helt sen så att jag riktigt känner hur den lilla ligger. Allt annat stannar upp när jag får dem, de blev ju bättre ett tag men nu har de börjat igen när slutet närmar sig.

Foglossningen är väl si o så där med. Jag kan röra mig relativt bra OM jag inta gör så mycket en dag men det räcker med en promenad eller något som kan tyckas mindre ansträngade som att stå och laga mat (ibland kan man ju få stå rätt länge då) är saker jag försöker undvika i den mån jag kan nu. Det är lite mycket för att skriva ut allt här men mitt foglossningsbälte är toppen. Upp och ner i sägen ska vi inte tala om dock aj aj

Ryggen har sagt upp sig totalt med!!! Speciellt mellan skulderbladen av någon anledning och inte något annat än värme och alvedon kan hjälpa heller just nu får ju inte ta några av de mediciner jag brukar och inte några andra bra saker som voltaren gelen tex. Sen gör hela höger sidan ont det riktigt bränner som eld och påverkar andingen.  =( Men jag viste ju att ryggen skulle må dåligt under en graviditet i och för sig.

Det är visserligen en hel del som känns tungt nu och jag håller helt ärligt på att bli galen av att bara gå hemma samtidigt som det är skönt då jag är helt slut orkar bara med 1-2 saker per dag. Försöker dock hålla en så normal dygnsrytm som möjligt går upp 8 och lägger mig runt 22. Vissa dagar får jag vila lite mitt på dagen för att orka.

MEN varje gång den lila underbara varelse jag har i magen sparkar så känns det värt det!!!
Ju närmare vi kommer besto tyngre känns det, samtidigt så känns det desto underbarare att vi snart får träffa vår skatt! Nu kan vi ju se målsnöret med ! 58 dagar= ca 8 veckor är ju inte så länge det går fort och för oss blir det ju snitt vilket innebär att man får ta 58-14 = 44 och där med ungefär 6 veckor! Men jag räknar ner en vecka i taget så fort vi kommer in i maj kommer det att kännas märkligt för då blir det verkligen nära!

Att vara gravid är inte alls som jag trott det är MYCKET tuffare, jag vet inte hur jag kommer känna när vi åker in till sjukhuset och jag vet att det är sista dagen med stor mage. Trodde att jag skulle sakna den stora magen och kännslan av att vara gravid. Men så känns det inte alls idag kommer nog ha många kännslor i kroppen när det är dags att åka in. Men känns inte som att jag kommer sakna graviditeten så värt mycket jag längtar efter att bli mig själv igen (kroppsligt) för jag tro inte att man blir helt sig själv rent psykiskt igen riktigt när man blir mamma händer ju så mycket i kroppen och alla kännslor mm.

Nej nu ska jag ta och sluta det här flum inlägget ville bara klaga lite känner mig inte på topp helt idag. Tur det är helt snart så J kommer hem i alla fall. Inte för vi hinner ses så mycket ska kryssa med några vänner hoppas det får upp humöret lite i alla fall....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback