Bebis vecka 32

Jag blir snart tokig!

Som jag tidigare skrivit om så hade jag i alla fall inte räknat med att illamåendet skulle komma tillbaka. Men jo då och när jag frågade min BM (barnmorska) om det så var det vanligt med *suck*.

Det är inte alls kul att gå och vara ständigt illamående först de första 16 veckorna och sen nu de senaste 2-3 veckorna och inte blir det bättre heller utan tvärt om värre! Bebisen växer ju och har börjat trycka på uppåt, så när jag äter blir det små portioner och ofta. Bebisen bökar runt massor nu och det är märkligt att känna hur h*n ena minuten ligger med fötterna neråt på sin favorit sida (högra nedre delen av livmodern) för att i nästa minut ligga med fötterna uppåt. Jag hoppas att den lilla lägger sig med huvudet neråt snart för när den ligger så mår jag lite mindre illa i alla fall.

Sen är jag något galet trött med, hoppas bara att mamma har rätt om att det kommer vara någon vecka till så jag kan känna mig som en normal människa igen och orka lite av det jag vill göra här hemma.

Det är roligt att se folks reaktioner när de får höra att jag ska föda om 7 veckor de flesta tror knappt vad jag säger eftersom alla har någon i sin närhet (de flesta) som har större mage än jag har nu.

Jag kan verkligen inte få in att det är så kort tid kvar nu, det kommer ju gå så fort!!!

Här kommer lite efterfrågade bilder på magen i vecka 32 (31+1)

 Min fina tröja från ullared (där finns nästan de bästa gravid/mamma kläderna!)



Det känns som att huden på magen är spänd till max nu så börjar inse att kroppen inte kommer vara sig lik igen, samma med brösten de är ju redan vuxit 2-3 storlekar.

Sen har jag tänkt på en sak som jag läste på en väns (K) blogg där hon skriver om hur det har varit bra att ha hund som träning för att skaffa barn. Och jag kan bara instämma i det resonemanget hon har där och jag tror med att man kan se hur någon kommer vara till viss del som förälder då med. Jonas är otroligt mån och omtänksam mot våra katter nästan på ett sånt sätt att om han kommer vara det med vårt barn med så kommer han nog få tänka om för då lär han bli överkörd. Men det är rart att se och härligt att han redan är så engagerad i allt som sker i magen ligger och pratat med liten och handen vilar på min mage jämt nu.

Föresten har vi hittat ett hus till!
http://www.hemnet.se/beskrivning/616976?r=3
så nu får vi se ska ju på en visning idag och sen blir det nog flera här de närmaste veckan/veckorna med stor sannolikhet

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Karro

Vilken lagom mage du har! Önskar jag också får en sådan, men det tror jag inte. Min har vuxit så sjukt mycket de två senaste veckorna...

Postat av: Karro

Jag har mammabyxor och ibland mammatröjor för de är så fina :) Men annars har jag mina vanliga kläder ännu även om de börjar sitta åt mera nu.

2010-04-05 @ 16:03:36
URL: http://karolinaakerblom.blogspot.com
Postat av: Mamma

Hej mina hjärtan så vacker magen är pussar mamma

2010-04-06 @ 10:08:12
Postat av: Camilla

Vilk fin mage :-)

2010-04-07 @ 00:21:22
URL: http://birma84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback