Brinner som eld

Jag har varit i farten idag med och det får jag som vanligt lida för =(

Tyvärr så blir foglossningen bara värre och värre för varje vecka som går. Vissa dagar känns det nästan som att det blir värre från ena dagen till den andra!

Just nu sitter jag i soffan och tycker helt ärligt rätt synd om mig själv för att det gör så vansinnigt ont, det riktigt bränner som eld i fogarna speciellt i de fram men även ryggen.

Antagligen så har jag överansträngt mig med eftersom jag bakade under flera timmar igår (blir ju att stå upp en hel del) och även idag då jag bakade en kaksort till eftersom syltkakorna blev så misslyckade. Sen var det vattengympa tog bussen dit och fick springa de sista 100 m till busshållplatsen då bussen var lite tidig aj aj aj säger jag bara. Sen är det en bit att gå från centrum till badhuset, gympa och efter det var jag tvungen att gå på stan för att hitta 2 bra sport bh vilket tog sin lilla tid då jag inte ville betala hur mycket som helst för dem.

Fick föresten riktigt ont i magen under vattengympan så pass att jag råkade skrämma upp en stackars gammal tant som trodde värkarna startat! Men det var "bara" några rejäla förvärkar som kom som tur var släppte de fort.

Men foglossning var/är inte alls vad jag trott, det är då ett som är säkert! Det är mycket värre! Trodde att sömn problemen skulle komma efter att bebis var född inte innan! Att man nästan tror att man ska gå sönder/ gråta när man böjer sig ner eller sätter sig på huk (kommer ju knappt upp då).

Men det är mycket med att vara gravid som inte är som jag trodde, eller rättare sagt jag reagerar annorlunda på det mot vad jag trodde jag skulle göra. Jag trodde jag skulle vara en av dem som ville vara gravid jämt men icke! Illamående, ont i rygg och höfter så att det är svårt att komma upp och ner bara på en vanlig stol. Sen ska vi ju inte tala om den berömda tröttheten! Bara lite av allt som är men tur att mållinjen synns nu och vi äntligen (!!!) får träffa vårt hjärta.

Den lilla bökar för övrigt riktigt runt i magen nu! Lite häftigt men läskigt att se en fot på magen helt plötsligt! Sparkarna/buffarna känns helt annorlunda nu men det ska vara normalt enligt BM att de gör det när man kommer in i v 35. Jonas tycker det är riktigt häftigt i alla fall att kunna känna av sitt barn så mycket han har handen på magen mest hela tiden när han är hemma <3. 

Kommentarer
Postat av: Karro

Nej, att vara gravid är inte alls som man trodde innan :) Min bästa vän var sjukskriven på heltid halva graviditeten för sina foglossningar. De sista veckorna/månaden så fick hon sitta upp och sova halva nätterna för att få sova alls. Inte trevligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback