En liten hjältinna till katt i natt!

I förgår blev det en husvisning till på Gärdesvägen i Nyköping eller ja strax utanför. Så det blev en riktig blixt utryckning tur vi har B och S-E som kunde hämta mig på tågstationen. Hade ALDRIG kunnat köra ner trots att det bara tar 45 min med den foglossning jag har nu, det var tufft bara att gå till och från bilen den lilla bit jag körde (till tågstationen tar 5 min med bil) och att gå och lägga sig var inte helt lätt heller.

Men huset var super fint!! Dock så hade de inte kunnat besiktiga hela utan bara vissa delar pga av snön så vi får se vad det visar. Sen beror det ju på vad banken säger med, går det inte nu så kommer det fler banker o hus.....

När jag kom hem så hade jag lämnat balkongdörren öppen (medvetet) så kollade att katterna var inne hittade först Lakrits och sen Clawdia så trodde både var inne och stängde. Men L hann vist speinga ut under den stund jag letade efter C. Jag gick och la mig och hörde någon jama helt förtvivlad och trodde det var L eftersom C aldrig brukar jama eller krafsa där hon inte får. När det hade hållit på en liten stund kände jag jag var tvungen att gå upp för att se efter och hittar då C helt förtvivlad vid balkongdörren. Trodde ju att L var inne men något sa mig att jag skulle kolla för säkerhets skull och ju då in rusar ett svart streck som dyker rakt på matskålen strax där på blir han överfallen av C som av ren glädje börjar tvätta av sin kompis. Utan henne hade han nog fått spendera natten där ute! Igår var han som ett plåster på mig hela dagen så lite orolig blev han nog och idag ligger han hos mig i skrivandets stund så den lille stackaren behöver massor med uppmärksamhet o gos nu.

Sen är det något fel med vår hem telefon, super kul....eller inte direkt!! Det har drusat lite men slutat rätt fort så har inte tänkt nämnvärt på det. Men igår blev det så pass att det inte gick att prata i den bärbara (trodde det va fel på den först) så bytte telefon men samma problem det brusade så pass att jag inte hörde vad den jag pratade med sa. Snart upptäckte jag dessutom att det inte går att ringa hit eller ut på den! Det ringer här men det bara susar när jag svarar och den som ringt hit märker inte att jag svarat! Morrar lite Telias kundtjänst är ju inte någon höjdare heller då allt var elektroniskt, är kanske fånig men vill gärna prata med en riktig person det verkar i alla fall som det är ett kabel fel och fick bara svaret att sånt här tar normalt 3 helg fria arbetsdagar. Så vi får väl se under mån-tis om det är löst...... Har i alla fall vidarekopplat hem tel till min mobil men annars så når ni oss på våra mobiler under tiden som telia ska bråka med oss blääää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback