Förvärkar??

Oj! I natt kan jag säga att jag då inte sov speciellt mycket vakande flera gånger både av oroliga katter men också av att jag hade ordentliga sammandragningar/ förvärkar. De gjorde ordentligt ont och kom rätt regelbundet under en tid så pass att jag nästan väckte Jonas men de avtog efter 30 min ungefär så han fick sova vidare.

Idag har jag världens (!!!) magkatarr, det bränner som eld så det är mindre kul. Men det är ju nu som magen står som högst med så den borde sjukna under nästa vecka eller veckan där på.

Vi får väl se vad det blir av det här, mamma hade drömt att den lilla kom ut innan avssatt tid så vem vet?
Vet inte vilket jag hoppas om jag ska vara helt ärlig........
Som min BM sa livmodern är ju den bästa barnkammaren som finns och ju mer tid bebis är där desto bättre för den.  MEN jag har riktigt ont nu i fogarna fram speciellt även om ryggen bråkar bra med och under brösten vid revbenen på ena sidan speciellt (fråga min inte varför där gör ont men det gör det).
Sen denna mage som visserligen är rätt trevlig att ha men nu längtar jag efter att bli mig själv igen och att få mamma inte bilvande mamma!

Men det är ju sånt man inte styra över direkt så bara att vänta och se men längtar till det är maj för då kommer det ju vara så nära att man nästan kan ta på det för varje dag........

I helgen har vi kollat lite mera på hus vilket resulterade i att vi ska kolla på ett senare idag!

Det ligger i ett helt nytt område (för oss) med nära till vattnet/bad plats (ca 1 km), skola och förskola (dagis), affär ligger ca 5 km bort (men har 3 idag så inte så stor skillnad). Det är väl buss som är si så där med men den går en gång i timmen så det är ju okej i alla fall. 

Känns värt att kolla upp det sen får vi se vart det bär, nästa helg var det fler hus vi gillade som har visning så om vi har tur, så passar i alla fall 3 av 4 både med tid och avstånd så vi hinner mellan. Annars har vi 2 favoriter som vi prioriterar men det skadar inte att ha sett så många som möjligt. Enda nackdelen med att ha sett på ett hus man inte gilla är att mäklarna ALLTID ringer upp efter en visning så då ska man ofta förklara varför det aktuella huset inte passade oss.

Men hus jakten är en följetong som lär fortsätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback