Har gjort ett stort misstag!!

Urs och fy säger jag bara!!!

Jag satt och sökte lite efter bilder på foster i vecka 33 det skulle jag INTE ha gjort!!!

Lennart Nilsson har ju i sin bok Ett barn blir till tagit många vackra och farchinerande bilder av foster i olika stadier.

Så jag sökte på hans namn och bilder, läste inte dirket vilken sida en bild jag ville se på låg och kommer då in på en sida som hette ja till livet. Sidan visar sig vara för abortmotståndare och då ser jag det!!! Ryser det var en bild på ett foster som blivit aborterat!! Det såg verkligen hemskt ut och alldelses trasigt, hur ska jag lyckas få den bilden ur huvudet?!

Bara glad att våra lilla krabat är betydligt större borde ju väga runt 2 kg men eftersom den är lite under kurvan så kanske 1,5 kg eller nått sånt gissar jag (ska fråga BM sen). Hade nog brytit ihop om jag sett bilden när jag var tidigare in i graviditeten tror jag. Det barn jag bär skulle ju överleva med största trolighet om det kom idag......

Men nu ska jag göra mig i ordning för att åka till sjukhuset ska se på oprations avdelningen och barnmorskan. Känns lite pirrigt men samtidigt skönt att veta vart vi ska och lite vad som väntar har ju läst en hel del och pratat med mamma och en vän som snittats så jag känner mig trygg med det. Men det blir alltid annorlunda när man har sett det i verkligheten.

Synd att Jonas inte kunde komma från jobbet med, eller vist hade han kunnat ta semester men vi ansåg nog båda att det är bättre att han tar ut sin semester i sommar när liten väl är här sen. Sen behöver jag bara vara utan honom i veckorna i 3 veckor till om allt går som det ska annars är det en vecka mer eller mindre. Så kommer han kunna ha så pass nära till jobbet (runt 45 min) att han kan sova hemma. Längtar dit kommer bli såååå skönt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback