hektisk helg!

I helgen har vi gjort en hel massa saker som behövdes göras.

Så nu sitter jag i soffan och har satt på datorn för första gången på hela helgen, måste säga att det är otroligt skönt att vara utan dator.......

Men nu är jag HELT slut!!! Igår (lördag) var vi i Söderhamn över dagen, då blir det alltid lååååånga dagar eftersom vi vill vara där så länge som möjligt blir ju dagen med väldigt sen för det mesta.

Men det var ett trevligt besök (som alltid), vi började med att åka ut till Jonas mormor och morfar i Vågbro för att fika lite och umgås. Jonas mamma kom dit med så åkte vi tillsammans hela bunten för att hämta den vagga som Jonas morfar I en gång i tiden gjorde åt Jonas (och hans syskon klart men Jonas är ju äldst) så att vårt lilla hjärta ska få sova i samma vagga som pappa gjorde som nyfödd. Det känns jätte härligt att ha något som säkert kommer gå i arv vidare sen och som dessutom är så vackert. Bara att hoppas att liten nu vill ligga i den...... Annars har vi ju spjälsängen men vill nog ha den lilla i vårt rum så länge som det fungerar för oss alla.

Sen var vi ner på stan i Söderhamn för att leta efter hallonbladste, något som jag letat som en galning efter!!!
Men inte hade jag någon tur i Söderhamn var i 2 butiker och en kunde för visso beställa men det skulle ta någon vecka att få hem det. Här i Södertälje har jag kollat med hört mig för i 2 butiker men ingen av dem hade något eller kunde/ville beställa hem. Så i ett sista försök att hitta det tet så åkte vi till Farsta där det finns en te butik.
Där hade vi inte någon tur heller men det fanns en life butik (och det var life butiken i S-hamn som sagt att de kunde beställa hem) så vi gav det en sista chans och tror det eller ej men de hade faktiskt hallonbladste =)
Sen hade mamma med hittat ett med 50% hallonblad i så nu har jag 2 olika att välja på blir perfekt det.

Sen gick jag igenom lite av Jonas och hans syskons gamla bebis kläder och plockade med mig en hel del hem var roligt för det var en massa som verkligen inte går att få tag på i affärer längre + en massa som var riktigt 80 tal kul just för att det inte är något alla bebisar kommer ha. Vi gjorde ett stopp hos familjen S med och där hade mamman i familjen tagit fram lite mer kläder vi kunde låna så det var uppskattat så där kunde jag välja ut det jag tror kommer passa med. Så kläder är då inget problem de första 4-6 månaderna eftersom vi hade köpt eget + det som vi fick med oss hem.

I dag (sön) har vi varit i Farsta och shoppat har ju lite föräldrar som fyller år snart + att jag ville ha mitt te då.
Sen har det bara varit så roligt som att handla eftersom jag inte kan köra bil längre, höfterna gör för ont kan inte flytta fötterna som jag bör mellan pedalerna, går om det är en kort sträcka inom stan men varför chansa? Jag ska lämna in bilen för däck byte på tis (om inte pappa hjälper mig får se om han hinner komma upp i tid) annars blir det det enda jag kommer köra innan liten kommer. Sen har vi städat hemma och jag fick äntligen (!!!!) bort fronten på badkaret både jag och Jonas har kämpat som två tokar med att få bort den så det var skönt att få städa under där även om det inte är så kul......Nu vet vi ju dessutom hur vi ska göra nästa gång så det inte dröjer lika länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback