hus visning

Vi var ju och tittade på hus idag som några av er vet.

Det här huset (eldarvägen se tidigare inlägg för länk) såg verkligen jätte fint ut på bilderna. MEN och det var verkligen ett stort men det såg då rakt inte lika fint ut när vi kom dit!!

Hallen och badrummet som låg i hallen var nog de enda rum vi inte skulle behöva göra något åt! Annars så krävde ALLA andra rum renovering i form av nya tapeter/målning, badrummet uppe skulle behöva renoveras, det stora sovrummet skulle behöva byggas om för att få en bra garderobs lösning, köket skulle behöva total renoveras + att en vägg skulle behöva rivas då. Sen hittade S-E ett fel på taket som säljaren nog missat men som ju skulle komma fram vid en ev besiktning av huset. Barnrummen var visserligen fina MEN tapeterna var totalt förstörda så där skulle det krävas en renovering samma med vardagsrum. Så inget av rummen gick att bara flytta in i och om man tänker vad allt det skulle kosta att fixa springer pengarna fort iväg och då har vi hittat hus som det kanske bara är 1-2 rum som vi fått den känslan av (PÅ BILD) nu har vi ju lärt oss att inte bara gå på bilderna!

Efter dagens äventyr har vi nog båda insett att vist vi har några favoriter nu och vet snart mer om hur det går med dem och om vi överhuvudtaget har en rimlig chans där eller om priset kommer gå upp för högt för oss. Så får det ta den tid det tar att få lån och hitta rätt hus vi har ju inte dirket bråttom utan vi kommer fortsätta kolla undertiden som vi väntar på lånelöfte och sparar allt vad vi kan. Sen kanske det inte blir hus fören om ett år eller så men det kommer ju bli och då har vi ju hunnit se oss om i så fall och verkligen vet vad vi söker.
Framtiden är oviss men att det kommer bli bra och att det kommer bli hus det är jag övertygad om det är bara en fråga om när =)

Jonas åkte vidare neråt till jobbet och jag tog tåget hem efter vilket gick förvånansvärt smidigt måste jag säga. Skönt att veta om vi behöver göra så här fler gånger (kommer ju bli så nästa vecka med) och sen om jag behöver för att ta mig till jobbet någon dag i framtiden.


Måste bara skriva en sak som inte rör det här, vet ni vad? Jag trodde knappt det va sant med jag har fått årets första myggbett (Jonas kan intyga att jag inte är galen!) De hade väl kunnat hålla sig borta liiiiiite till!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback