Något galet trött!

Jag har under 2-3 veckor nu om inte till och med 4 veckor. Varit något fruktansvärt trött men har nog mest tänkt att det är normalt så här sent in i graviditeten.

Men i helgen när jag satt och kämpade med skorna och kände hur tröttheten kom smygande på mig. Så slogs jag av en tanke. Jag blir ju ALLTID helt däckad ett antal veckor på våren när pollen medicinen börjar att verka!!

Vist graviditeten tar ju med ut sin rätt på kroppen eftersom jag knappt sover och numera mår mer eller mindre konstant illa, jag går upp vid 8 och mår rätt ok annars sover jag till 9. Men en stund efter frukost händer det något i kroppen och illamåendet slår till med en sån kraft att lägger jag mig inte och vilar så kräks jag. Det innebär att i stortsett hela förmiddagen blir förstörd av illamående (får se vad bm säger i morgon men det verkar ju vara helt normalt, tyvärr).   

Men jag försöker hålla igång de stunder/dagar jag orkar. För det skiljer sig något otroligt från dag till dag med ork och smärtan. Har som mål att göra minst en ordentlig sak per dag, i går blev det en promenad ner på stan tar ca 15-20 min att gå, sen lite ärenden och shopping efter det gick jag till simhallen och hade vattengympa så jag rörde mig bra igår. För första gången på flera veckor så hade jag dessutom inte sjukt ont när jag kom hem efter en så stor ansträngning. Vist idag är jag trött MEN jag har inte så farligt ont, får väl se om några timmar för när värken är borta passar jag ju på att göra saker. Så just nu tvättas det för fullt här både i lägenheten och nere i husets gemensama tvättstuga (har ett täcke som behöver torktummlas så fick bli där nere). Det blir i alla fall lite gjort ska gå ut en sväng med så fort posten kommit (väntar på en avi).  

Men nu ska jag vagga ner i tvättstugan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback