Påsken!

I helgen har vi mest njutit av varandra och det underbara vädret.

Påskafton åkte vi med Eckerö färjan till Åland tur och retur och åt påskbord. Vilket var trevligt, en liten upplevelse då det var smockfullt med folk och alla skulle klart fram samtidigt....
Nästa gång jag åker med den båten hoppas jag dock att vi har fått till det lite bättre i vår planering så att vi skulle kunna hälsa på K och hennes mr T som vi ännu inte fått träffa. Ska helt klart ta tag i det under sommaren här! Vore jätte roligt om det gick.

Efter båten bar det av mot dannemora där vi träffade Mats och Anneli och hennes två söner. Det blev en trevlig kväll och som vanligt en massa mat! Man går då inte hem hungrig efter ett besök hos dem inte =)

Söndagen har vi städat eller rättare sagt jag har dammat och Jonas fixade golven är ju inte någon hit att damsuga eller torka golv med sammandragningar och foglossning from hell.

I morgon blir det hus tittande och så tänkte vi passa på att besöka B och S-E. De hade en granne som ska flytta och behöver bli av med huset fort i augusti så blir kanske att vi kollar på det med eftersom han inte lyckats få det sålt, ska va ett hus där det inte behöver fixas så mycket enligt S-E så det låter ju lovande i alla fall.
Efter de aktiviteterna så åker J ner till Västervik och jag tar tåget hem, hade först tänkt köra men insåg sen det omöjliga i att jag ska fixa att köra en tim ner och sen en tim upp igen när det bara är jobbigt att vara passagerare. 

Igår trodde jag att ryggen skulle gå av det brände som eld mellan skulderbladen och i ryggslutet. Hade på teens apparaten med det lindrade lite men den får man ju inte ha hur obegränsat som helst tyvärr. Sammandragningarna är inte direkt bättre heller utan håller på som tidigare, börjar bli rädd att det ska starta tidigare än planerat och funderar allvarligt på om inte en packad väska vore en god ide är ju bara 7 veckor kvar nu ungefär. Får se om sjukgymnastiken (vattengympan) ger något har ju bara gått en gång.

Har beställt en sak till vår lilla raring i magen med :



Det är en barnvagns mobil med filt i samma färger. Eftersom vagnen är svart så känns det som att vi behövde en färgklick i den för att liva upp den lite, sen fungerar de ju till båda könen eftersom det är rött och rosa (både lite kill och tjej färger). Jag hittade dessa mjuka bokstäver på en hemsida på nätet och kunde bara inte låta bli =) Först tänkte vi ta det namn som vi har valt ut åt vårt barn, men sen kom ekonomen fram i mig och det blev busfrö (fick inte ta fler än 6 bokstäver) då det känndes passande och allt annat vi kom på var längre än 6 bokstäver så känndes det här bäst. Raring/älskling kändes lite trista busfrö är det ju lite liv i alla fall. Kommer ju bli en massa gulligt i alla fall.


P.S: Kolla inlägget nedanför med i alla fall om ni är intresserade av våra hus planer......har varit duktig och bloggat 2 gånger idag.

Kommentarer
Postat av: Karro

Fina hus ni tittat på, håll oss uppdaterade!



Magbild vill jag se!!



Och så måste vi träffas snart jo :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback