Så fel de kan ha!

Sitter och slö surfar på bebisens utveckling i magen. Tycker det är intressant att följa det som sker där inne även om man får ta det lite med ro det är ju lite gissningar med det som stämmer för den ena kanske inte stämmer fören om en vecka eller två på någon annan.

På en sida stod det om mammans sov vanor nu är ju jag i vecka 33 men kunde inte låta bli att kolla för några veckor fram med. Det börjar ju närma sig tiden för den lilla att fixera sig nu så vill ha lite koll på när ungefär det kan bli så. Läste då lite om mammans sovvanor där det står att nu kan mamman få svårt att sova på nätterna och vakna flera gånger per natt, att man ofta vill sova på vänster sida (pga av att cirkulationen i kroppen blev bättre + mindre tryck på blåsan) de här båda sakerna har jag gjort i FLERA veckor redan så fort magen blev så stor att jag inte kunde sova på mage gissar från v18-20 nått. Sen ska vi ju inte tala om hur varm man blir (eller jag i alla fall) vaknar flera gånger per natt och måste slänga av mig täcket har dessutom bytt till det tunnaste vi har. På dagarna är det i stortsett alltid öppet både på balkongen och i vardagsrummet

Känns märkligt när jag tänker efter och inser att jag är inne i nionde månaden nu! Kan inte riktigt greppa att det är så otroligt kort tid kvar nu bara 5-6 veckor! Det känns nästan lite små stressande att det närmar sig så fort nu känns som så mycket inte är klart samtidigt så kan jag inte komma på mer än att vaggan ska hämtas (denna eller nästa helg förhoppningsvis), blöjor och likande ska inhandlas samt övrigt från apoteket. Sen ska ju alla gamla barnkläder efter Jonas och mig gås igenom men det väntar jag med tills liten är här. Men jag gissar det är normalt att känna en viss oro inför allt som komma skall, vi är ju överlyckliga med det är så många känslor som far runt här, livet kommer ju aldrig mer bli sig likt på det mest fantastiska sätt och jag kan knappt vänta tills jag får se vårt barn för första gången! Längtar som en tok nu mer för varje vecka/dag som går nu!
 




Du blev gravid ungefär Sön 13 sep 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 228 av 280. (81,4%).

 
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 3 fulla dagar (v32+3).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 5 jun 2010
Du har 52 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback