Slut jobbat för i år!!!

Nu har jag arbetat min sista arbetsdag för detta år!

Så nu har jag 8 veckor där jag verkligen kan komma ner i varv och förbereda mig inför den livs omvälvande uppgift som kommer när vår lilla skatt tittar ut.

Men det känns väldigt märkligt att vi bara har kommit 4 månader in på året och att jag redan har arbetat klart för i år. Eftersom det är skärtorsdag så hade vi lite påsk fest på jobbet jag hade bakat en tårta och fixat påsk ägg, Ni kan ju tänka att det blev uppskattat av eleverna så det blev en trevlig sista dag. Även om det känndes märkligt att säga hej då och lämna in nycklarna. Har dock blivit avkrävd löftet av mina kollegor att komma och hälsa på med den lilla.

När jag kom hem från jobbet så fick jag infallet att kolla på hemnet om det fanns något hus för vår växande familj. Har inte varit så mycket och sen har vi väl inte kollat så seriöst heller. Men nu känner vi att det är läge att ta tag i det, hade väl tänkt spara ihop lite mer handpenning men kollar lite under tiden, så mycket hus finns ju inte ute direkt......

Nu har vi i alla fall hittat två hus vi gillar, de är ganska lika men det ena har några fler fördelar och inte allt för dyrt utgångspris strax under 1400 000 kr i Stigtomta. En jätte fin villa med 4-5 sovrum som ligger bra till i ett bra och barnvänligt område. Vi ska gå på visningen på måndag och sen ska jag boka in ett möte med banken i veckan och diskutera hur vi ska göra och ev (förhoppningsvis) lånelöfte. 

Så håll era tummar att vi blir husägare snart!!  

Kommentarer
Postat av: Karro

Sammandragningar var det nog inte enligt barnmorskan, de ska inte svida och bränna som mina kramper gjorde. Det är bättre nu iaf... Vad det nu berodde på. Så vilan hjälpte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback