Stor bak idag!

känner mig lite stolt över mig själv idag! Jag har bakat kanelbullar, havrekakor och sylt kakor (blev inte som jag hoppats tyvärr).  

Jag behövde rensa huvudet efter alla turer med hus letande och likande det tar på krafterna att kastas mellan hopp och besvikelse hela tiden. Bakning är helt enkelt perfekt då! Sen misstänker jag att det kan vara bra att ha en del fikabröd hemma snart =)

 Hus jakten är ju inte helt enkel, först var det frågan om handpenningen det har vi löst nu så nu ska va bara göra en realistisk kalkyl med banken för att se vad vi kan ha råd med. Så får vi se sen, tror jag kommer må mycket bättre efter mötet med banken ska boka efter helgen när vi sett alla husen och vet om det var nått av dem som var "vårt". Annars tar vi banken först och så får vi se efter det var vi landar men nu är ju läget helt annorlunda mot när vi var där sist så borde gå bra.

Men det var i alla fall skönt att fokusera på nått annat och bli lite klarare i skallen. Jag blir så stressad av minsta lilla just nu tål inget alls nerverna verkar sitta på utsidan, men jag antar de är gravid hormoner som spökar för mig. De senaste 3 veckorna har jag nog gråtit mer än under hela graviditeten för det mesta för inget (i alla fall inget jag skulle gråtit för i normala fall....).

En kollega till mig sa att man kan bli deppig runt den 7 månaden men jag håller inte helt med henne om det, jag tyckte nog att deppigheten kom mer under 8-9 månaden. Men känns lite fel att kalla det deppighet med, jag har varit mer lätt rörd ja men i mitt fall tror jag det hänger mer samma med stress och till viss del även lite oro över hur livet kommer bli efter att bebis är här än nått annat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback