Undrar om katterna förstår vad som snart kommer ske här hemma?



Jag misstänker att katterna känner på sig att det är stora förändringar på gång här hemma i och med den lillas ankomst.

För just nu har jag två katter som inte låter mig gå långt utan att de är med mig vart jag än är i lägenheten (så brukar de inte göra). Sitter jag ner så är det någon av dem som kommer och lägger sig kloss intill för att få lite kel och mys.

Jag försöker att ta så mycket tid jag kan på dem nu innan så att de känner att vi inte glömmer bort dem mitt i allt.
Det gäller bara att komma ihåg det sen med så inte bara bebis får all vår tid.

Det ska bli intressant att se hur katterna kommer reagera på den lilla i alla fall sen. Ska försöka vänja dem med en gång så att de får hälsa på den lilla på deras villkor När vår skrutt sen bli äldre kommer det bli kul att se vad kissarna tycker om en liten som kommer och kanske vill klappa, bära osv om de kommer tolerera det eller fly.

Jag mer eller mindre misshandlade min farmor och farfars hund som liten innan jag ens kunde gå drog stackaren i öron och snopp han sa bara till när jag blev för hårdhänt. Nu hade han i och för sig gått igenom småbarns åren med flera barn innan mig och syrran.

På tal om nått annat var pappa här idag så nu har bilen sommardäck, skönt att det är klart nu i alla fall! Så vi fick några trevliga timmar ihop innan han gav sig av mot Ålands färjan han skulle åka med några vänner sen hade han lite jobb här uppe och en mässa att gå på så han kommer tillbaka hit antingen fredag eller lördag. Så får väl se om han får träffa Jonas eller inte..... Annars kommer de nog inte ses fören pappa kan titulera sig morfar =)
Mamma kommer ju bo här vid 2 tillfällen så henne hinner han se i alla fall den ena gången innan lillan är här och andra gången så blir nog mormor den ur familjen som först får träffa sitt barnbarn. Eller ja det beror ju lite på när vi känner oss redo att åka från bb med och hur snabbt ner familjen Sundberg kan komma. Beror ju klart på vad vi orkar med också =)












Kommentarer
Postat av: Karro

Hjälper teens och akupunktur mot ländryggsmärtor också? Det är ju inte i fogarna jag har ont, än iaf...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback