3 månader

Det blev väl inte direkt mycket sömn i natt, jag antar det var allt adrenalin som for runt i kroppen. Kände av ryggen igår och lite idag med så hoppas det inte blev nått efter krocken, men tror mer det beror på att jag blev rädd och stressad = spänt mig som är orsaken till mitt ryggonda då det sitter på mitt vanliga problem ställe.
Ska strax gå och posta allt till försäkringen.

Men nu lämnar vi det tråkiga det får bli försäkringsbolagets problem från nu i alla fall fram till att bilen ska in på verkstad....

 (3 månader och en dag sen.....)

Idag blir vårt hjärta hela 3 månader det går så fort! Det är så otroligt härligt att se mer och mer av den lilla person som hon är, hur hon börjar bli mer social och söker kontakt med oss och folk runt om kring sig. Hon är en riktigt pratsam liten dam som har förmågan att smälta hjärtan med bara ett stort leende =) Hon håller huvudet uppe riktigt bra nu stadigt och fint. Hon gillar att träna armar och ben blir riktiga träningspass. Hon har gärna nappen men tummen är mycket roligare trots att mamma tar bort den hela tiden. Hon är väldigt sällskapssjuk och behöver vara med och se oss för att vara trygg med livet, mat det är gott det nu äter hon ersättningen, gröt det är riktig favorit speciellt om mamma och pappa har mixat i lite katrinplommon puré och majsvällingen tog slut fort i flaskan den med. Sen har hon otroligt starka magmuskler och kan om vi har henne i knäet liggande sätta sig upp av egen kraft om hon får hålla i våra fingrar (vi håller händerna still hon gör jobbet själv) och vill gärna vidare upp och försöka stå upp men det är ju klart vingligt och då får vi hålla i mer ordentligt, men det är kul att se henne försöka och att veta så av sig själv vad hon ska göra.
Vi är så otroligt glada att hon är här hos oss och stolta över vår lilla tjej, hon är vårt allt! 
Jag har fått rådet att börja läsa för henne redan nu så varje kväll nu är det gröt, bad, pyjamas, saga och sen sängen så på så vis är det en naturlig ritual för henne när hon blir större.

 vår lilla hårdrockare, kanske inte konstigt med tanke på hur mycket sån musik hennes pappa spelade för henne både i magen och utanför den =)

Jag satt förra helgen och pratade med en av mina "systrar" J i Oxelösund då hon med har små barn (2 och 6 år) så blev det ju en hel del barn prat. Vi började att prata om babysiter och hon undrade om vi hade en som var ställbar, men det trodde inte jag den var. MEN där hade jag fel fel, någon dag senare bara så skulle jag lyfta babysittern och det var nått som hände det känndes som något hoppade ur led på nått sätt och först då (efter 3 månaders daglig användning *skäms nästan*) upptäcker jag att vi vist kan ställa in lutningen på ryggstödet.
Det dumma var att jag bara kvällen innan hade sagt till Jonas att jag ville ha en man kunde ställa in för att underlätta när vi matar henne i den. 

På tal om att mata henne så har hon ju fått gröt hela denna veckan och det har gått ganska bra över lag. Men Jonas har ju inte varit hemma när hon fått det (antingen har han varit på jobbet eller ute och tränat). Men igår så var han hemma och då matade han henne men det var inte så populärt hos Sonja så blev inte mycket ätet (en dålig dag bara Jonas var jätte duktig). Så han gav henne ersättningen men den blir hon inte lika mätt på men hon måste ju äta nått. Trodde därför att hon skulle vakna vid 4-5 som hon gjort innan på bara ersättningen och inte vid 6-7 som med gröten. Men där förvånade hon oss igen =) hon sov nämligen som en stock i natt och slog nytt sömn rekord för tredje natten i rad =) igår sov hon mellan 19.30-20 och fram till 7 och i natt blev det en hel kvart till bra gjort älskade lilla ängel.

 (gick tyvärr inte vända den rätt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback