fortsättningen på förra inlägget

Yes jag är bäst !! Efter många om och men så upptäckte jag vad som var fel och jag hade lyckas ändra standardprogram för att öppna bilder och därför hände det nått. Men bilderna går att öppna nu och allt verkar som vanligt så inte vet jag varför datorn sa att de blev skadade när den stängde ner sig själv så där.....

Men men här kommer i alla fall lite mer bilder nu ska jag väl i alla fall kunna lägga ut lite från dopet håll tummarna!







 Våra underbara gudföräldrar
Faster Anna och "morbror" Peter (är inte syskon men känns så är samma kännsla för Peters 2 andra syskon, som bor i Oxelösund by the way).



 Peter läser en text ur biblen för Sonja

 Så snäll o go hon var sa inte ett ljud trots att hon blev blöt och att han sprang i väg med henne. Var många som var stolta över snurpan då inte bara mamma och pappa =)







Fyra generationer av Larsson/Sundberg/Fagerholm

 
Fyra generationer Fagerholm
Halsbandet och öronhängena jag har på mig föresten är det jag fick i morgongåva av Jonas känndes passande att ha det på mig det var ju trots allt vår bröllopsdag (så fort ett år går), Jag fick boken Ett barn blir till av Lennart Nilsson (vi var på utställningen med honom på fotografiska så Jonas tänkte att jag nog ville ha den boken o så rätt han hade)

 Dopklänningen som Sonja har hade min mormor (Sonjas gamla mormor) som med hette Sonja, alla hennes syskon, mamma, jag och nu vår skatt.
Lite unikt att bli döpt i samma klänning som den man får namn efter + att den är 93 år gammal i år bara det gör det speciellt. Att klä henne för dopet var ett helt äventyr tur att både pappa och faster fanns som hjälp då =)

 Rosetten var rolig att leka med så den drog hon snabbt upp.



Lapptäcket hon ligger på var en av alla underbart fina saker hon fick, tack snälla G för att du sydde det!
Och tack alla andra för allt fint hon fick det är saker hon kommer ha glädje av för många många år framöver!

 Är inte klänningen helt underbar likande går inte att få tag på ny tillverkade idag så glad att den fanns i familjen för min söta underbara tjej.


Stolta mormor med sitt barnbarn

Men både mormor och farmor njuter av sina nya roller. Satt och pratade med svärmor och hade Sonja i famnen, hon hörde inte alls på för att hon hade bara ögon för Sonja just då. Men det är helt ok de är bara glada över att hon är här så det är ju precis som det ska vara =)

Nu väntar jag på att maken ska komma hem från fotbollen han och D har varit på (Sverige- Skottland) borde dyka upp när som nu. Sen ska blir det sängen för i morgon kommer mina mamma vänner hit på fika.

Så idag har jag bakat för fullt, min (fått receptet av Lisa Jonas moster) kladdkaka som är galet god ska lägga ut receptet sen alla som har smakat den älskar den, munk muffins och havrekakor så jag känner mig nöjd med mig själv dessutom har jag gjort en kålpudding och städat så lite hemmafrus varning känns det som men det är ju så roligt att hålla på och fixa i köket! Jonas har ju desutom semester så får ju passa på när vi är två som kan ta Sonja annars är det ju lite som inte är lika lätt om man tex är kladdig efter bak och ledsen bebis är ingen hit ju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback