Gårdagens äventyr

I förgår hade jag som jag skrev värsta bak dagen jag fixade kålpudding ( mums första gången jag gjorde det men det kommer bli en klar favorit när det finns färsk kål), en speciell kladdkaka (kommer recept), snabba havrekakor och munk muffins. Gjorde detta eftersom jag skulle få gäster både tors och idag fredag då är det ju mycket roligare att bjuda på egen tillverkade saker än köpte (när det är så lätt att fixa själv och kul). 

I alla fall så var mina "mamma" vänner på besök vi har setts på olika ställen innan, både ute på stan och hemma hos en av de andra tjejerna så nu tyckte jag att det var läge att vara hos mig innan allt flytt kaos sätter in för fullt. Sen kommer vi bjuda ner alla med respektive när vi är i ordning i huset. Vi hade i alla fall en mycket trevlig dag (som vanligt) med olika samtal kring livet med också många skratt och en sak jag verkligen insåg igår var hur fullt upp man kan få det med en unge på ett år. En av pojkarna fyller 1 snart och jösses var smått färdig när de gick hem eftersom den lille herren var något mer aktiv än jag räknat med (hade nämligen inte haft en tanke på att plocka bort sånt som inte små barn ska ha tag på som kattmat o vattenskål.....) 
Så det blev ett bad i vattenskålen men som tur var hann vi med att hindra honom från att äta kattmaten, så jag inser kalt vad som komma skall (behöver ju inte bli så men det är ju ett normal beteende hos så små så de ska ju fara runt) roligt var det i alla fall att se honom i en lite annan miljö än jag gjort innan, tänk så fort utvecklingen går! Sonja utvecklas ju massor vecka för vecka och han är ju 11 månader äldre inte så mycket om nått år men just nu är det ju mil mellan dem i utvecklingen. När tjejerna skulle gå vad tror ni händer ? Ta en titt på bilden o gissa :

 
Svar: ja det är en hissdörr, som flera av er nog vet bor vi nu på 7 våningen så med barnvagnen blir man ju VÄLDIGT beroende av hissen eftersom vi inte har något barnvagnsrum eller likande på bottenplan. Naturligtvis så bestämde sig hissen för att säga upp sig just när vi (Jonas var hemma) har gäster som alla har barnvagnar en hade dessutom en tvillingvagn (olika gamla barn) *lite små panik* fick jag så sprang ner o kollade vad felet var upp igen och insåg att hissen skulle stå still en bra stund men det var bara att ta ner vagnarna i trappan, som tur var hade alla vagnar som gick ner (var lite orolig över tvillingvagnen) men det gick bra tack och lov.

Idag hade jag en vän som är gravid och som ska ha barn i september som ville prata lite om livet som mamma förlossning mm då hon med ska snittas (troligtvis) eftersom jag vet hur tufft jag hade i slutet av min graviditet med fogarna när hissen strejkade (jag grät när jag gick upp för det gjorde så sjukt ont + att jag knappt kunde gå dagen efter) men som tur var så har inte hon ont av fogarna men vi tog det en våning i taget i hennes tempo så gick det bra. Jag kunde ju inte få med mig vagnen ut så jag tog Sonja i bärsjalen vilket gick toppen bra hon sov nästan hela vägen ner och hem ,hon älskar den verkligen mycket mera än bärselen funderar på o sälja den men tror den kommer komma till nytta längre fram.....

Man blir så handikappad utan hissen hatar det verkligen så blir underbart att slippa oroa sig över om den fungerar eller ej och få panik när den inte fungerar. Bara den fungerar till flytten kan jag förlåta den där j** hissen för allt!!

I morgon ska vi till Oxelösund för att Jonas ska tävla i femöre hoppas  verkligen att hissen fungerar då annars är vi ju två i alla fall om att få ner vagnen. En får ta Sonja o en vagenen så ska det nog gå bra men håller tummarna hårt att hissknappen snällt ska lysa rött när vi trycker i morgon i inte slockna direkt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback