Han rymmer med mitt barn!!!

Under den senaste veckan har vi varit nere i Laholm hos mina föräldrar. Vilket narturligtvis är väldigt trevligt, men det har varit några intensiva dagar med!

Sonja döptes nämligen i söndags (1/8) så det var fullt med förberedelser innan det och sen kom Jonas släkt ner några dagar innan så vi har umgåtts mycket med dem. Vi var bla över sundet i Helsigör (Danmark) vilket var trevligt trots att det var lite små trist väder men kom inget regn i alla fall =) Sen åkte de andra rodel men jag hoppade över min rygg är inte i närheten av att tåla några sånna övnigar (och ville kunna stå i kyrkan....).

Själva dopet blev mycket lyckat, Sonja hade den dop klänning som min mormor hade (som ju Sonja fått sitt namn efter, inte många som kan säga det) den dopklänningen är 93 år så det gör den ju mycket speciell för oss. Jag är så glad att den finns kvar och är hel. Sonja skrek som en annan tok innan dopet när vi bytte om på henne, när vi stod och väntade på att gå in var hon helt otröstlig men så fort orglen började spela så blev hon helt lugn och go igen. Sen var hon lugn hela dopet igenom hon sa inte nått inte ens när hon fick vattnet på sig, när Sonja fått sitt namn ordentligt så bestämmer sig prästen rätt som det är (utan att tala om för oss innan) att han ska vissa upp henne för församlingen och Laholms kyrka är riktigt låååång så han stack i väg bra med henne (det var vanlig gudstjänst efter vårt dop och många i kyrkan). Men det var en rätt speciell präst vi hade som extra knäcker som trollkar mellan varven. Men själva dopet var fint och gick jätte bra vi fick med oss lite gåvor i från kyrkan till Sonja och hemma så bjöd vi på varmrökt lax till lunch och så hade jag bakat key lime paj (rekomenderas starkt).
Vi tackar å Sonjas vägnar för allt otroligt fint som hon har fått, det var verkligen omtänksammt valda saker.

Av oss fick hon en sån här nalle :

Nalle med rosett

http://www.scandinavianlife.no/epages/MonogramDB.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/MonogramService/Products/740150&Currency=SEK

Men jag valde att ha hennes namn och födelsedatum på en tass och sen vikt, längd och tid på den andra tassen det blev perfekt!! Så den hoppas jag hon kommer uppskatta genom livet sen.

Idag var vi på Ullared (MASSOR av folk) men vi fick i alla fall köpt det vi skulle. Det blev av förklarliga orsaker mest till Sonja i klädväg men vi använde även lite av de pengar hon fick till en gåstol och en tripp trapp stol resten kommer sättas in på ett konto. Bara gåstolen och matstolen+ dyna sparade vi ca 1500 på mot om vi köpt det på babyproffsen eller likande. Som vanligt så kommer jag ut med hälften av det jag skulle eftersom jag blir så fruktansvärt stressad av att det är så mycket folk runt mig att jag inte kan tänka och då tar allt längre tid = de jag är med tröttnar på att ta det i mitt tempo. Någon gång så ska jag nog åka ensam dit när det inte har varit lön.......


En annan sak idag så träffade jag en liten kille på 3 veckor en  gammal vän som fått barn. Sonja blir ju 11 veckor i morgon (lika gammal som jag var när jag kom till Sverige.....). Men när jag såg honom så insåg jag hur fruktansvärt mycket hon växt !!!! Det var helt sjukt att se honom han hade inget hår heller det gjorde nog en del i att han såg liten ut men det känndes mycket märkligt att se honom och veta att Sonja var så liten bara för några få veckor sen och nu är hon en helt annan unge! Det går inte att jämföra och då har det ju inte gått lång tid alls undrar hur hon kommer vara om ytterligare 11 veckor då, när man ser saker ur det här perspektivet förstår jag när folk säger att första tiden går galet fort, börjar att inse det nu om man säger så.

Nu blev det ett långt inlägg men det finns ju lite risk att nästa dröjer någon dag eller flera i värsta fall.....

P.s Bilder från dopet kommer när jag fåt dem av Sonjas gudfar (hans fru var snäll nog och fotograferade allt ordentligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback