jaha så var det med det

Pratade med mamma för en liten stund sen angående inlägget i förra inlägget och redan där försvan den drömmen jag hade om min fin fina byrå i väggen =( Det verkar krävas ett sned tak för att det ska gå (precis som det är på bilden) problemet är bara att det inte är nått sned tak i vårt sovrum då det är på botten våningen det enda rummet som har sned tak är det rum som kommer bli kontor, det är det minsta rummet i huset och blir därför först barnrum om vi någon gång får 3 barn dvs det lär dröja länge. Det kan ev gå i hallen på ovan våningen men vill minnas att det nog är dåligt med utrymme för det där med och tanken med det försvinner ju lite eftersom jag inte har någon större lust att springa upp och ner i trappan för att hämta mina kläder hela tiden (eller J för den delen). Men jag vill få det svart på vitt att det inte går innan jag börjar fundera på plan B eller tja den är redan på gång i tankarna men då blir det ju en vanlig garderob eller likande men hur vi ska få det att se så snyggt ut som möjligt men samtidigt inte tar för stor plats svårt det där men det beror ju på hur vi möblerar med och det kan jag inte säga än beror lite på hur brett rummet är och det får vi reda på när vi flyttar in om jag inte mäter när vi är där på besök, men tror det skulle kännas pinsamt dock i alla fall om ägarna är i rummet just då, men jag är nog rätt fånig där va? Jonas mäter nog gärna han......

Har dessutom försökt boka service och reparation på bilen men det går inte fören de har sett på skadan och så fanns det inga tider fören i oktober, går ju bra det eftersom vi då är på plats i Oxelösund servicen däremot är det ju lite värre med skulle ju behöva göra det nu (inget fel på bilen men dumt att köra längre än nödvändigt med en bil som ska servas). Men vill som sagt inte bli utan bil 2 gånger 1 räcker gott men vi får väl se jag ska försöka åka ner i morgon och visa bilen för verkstaden så får vi se funderar nämligen på att åka ner till öppna förskolan i oxelösund i alla fall så det blir ju bara en liten omväg då. Men jag är en liten fegis när det gäller att köra till nya platser som jag inte hittar 100 på även med gps i bilen speciellt nu när Sonja åker med mig. Som sagt jag är larvig jag vet men jag blir osäker och nervös och tror inte att jag fixar saker som jag egentligen kan, men man måste utmana sig själv ibland inte sant? Tur att eniro finns så jag kan kolla lite i förväg hur jag ska köra med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback