Lite nytt och lite gammalt

Vet inte om rubriken blev den bästa men strunt samma =D

Vi har kikat lite på nätet efter en ny säng och nu har jag hittat en hästens säng som inte var använd så många år som är större än den vi har i dag och har en hel bäddmaddras (me like) sängen är 180 *200 jag har insett att det är rätt bra när man har barn, Sonja kommer ju säkert sova flera nätter i vår säng eller komma på morgonen för mys /sagostund så som vi hade det när jag växte upp. Om det sen kommer syskon i framtiden är ju en stor säng nästan ett måste. Så jag är jätte nöjd att vi hittade den här sängen var ett riktigt fynd då han som säljer behövde bli av med den relativt fort (vi hade sån tur att han kommer att hjälpa oss ta hem den med och det gör han till vårt hus sen, kan ju inte bli bättre :D )

Så just nu ligger vår säng och vårt köksbord ute på tradera. Köksbordet gör mig varken till eller från om det blir sålt men jag hoppas verkligen att sängen blir såld inte kul att behöva slänga en säng på bara 3 år...... Då ger jag hellre bort det om det skulle vara någon som vill ha den. Men nypris för den är 3500 och vi har lagt ett utrop på 1000 och då ingår madrasserna men får vi inte sålt det kommer jag gå ner rätt mycket i pris.

Typiskt!! Hade precis skrivit om ett köksbord jag hoppades få svar om som fanns kvar i morse när jag frågade, skrev att jag ville ha det men hade en fråga bara om hur många som fick rum runt det med iläggskivan i. Eftersom det inte var sålt då trodde jag att allt var ok och sen har han sålt det i alla fall trots att vi var först. Ja ja det är ju hans beslut så kan väl inte direkt säga nått men lite märkligt var det. Tycker nog det är först till kvarn.....Så gjorde han med sängen och det är ärligare han tog en handpenning nu och sen resten när vi ses o det var inte så mycket pengar han ville ha i handpenning heller tack och lov. 

Jaha då blir det att ge sig i kast med leta ett nytt bord igen (andra som blir sålt för oss morr) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback