Lyx

Idag gjorde vi något talat länge om att göra, nämligen att bada i badkaret tillsammans med Sonja.

Så idag fyllde jag upp badkaret med lagom varmt vatten och hällde i babyolja sen var det bara att klä av lill snurpan och hoppa i. Jag satta mig lugnt och sakta ner och lät hennes fötter vara i vattnet en stund medans hon satt på ett av mina ben sen sjönk hon och jag djupare och djupare ner och innan Jonas hoppade i med så var vi helt täckta av vatten. Hon sa inte ett ljud utan bara låg och njöt det syntes på hela henne hur skönt hon tyckte att det var (och vi med) så vi låg där och gosade med henne länge passade även på att tvätta av henne ordentligt nu när det har varit så varmt hon svettades bra igår. När hon njuter så som idag av att bada brukar hon inte gilla att sluta bada och blir ledsen när vi tar upp henne men idag var det till och med helt ok att bli upp lyft och in i en varm handduk + att bli insmord så hon blev mjuk och go.

Så lugn som hon var idag under bad har vi aldrig varit med om, kanske hon inte gillar att bada i handfatet och badbaljan utan vi gav henne en extra trygghet. När hon skriker annars så tar jag upp henne och lugnar sen när hon är lugn får hon bada lite till om jag inte hunnit tvätta klart vill säga. Är det inte gråt under så är det oftast det när hon ska upp, men inte idag min goa goa unge =) Bara så synd att huset vi köpt inte har badkar men det har visserligen en fräsch och fin dusch och relativt ny renoverat badrum. Men det får bli bad med barn hos mormor och morfar och farmor.

I går var vi i Oxelösund på femöre för att Jonas skulle vara med i en orienteringstävlig. Den ordnades av OK måsen (vår framtida klubb inom det snaraste i alla fall) specielt med tanke på att vi kommer att bo 2,2 km från deras klubbstuga. Som ni vet var ju gårdagen rejält varm så Sonja hade det lite kämpigt och åt som en häst ! 

Hon åt 200 ml vid 4 tillfällen underdagen vilket inte hänt innan då kan det variera lite mellan 150-180-200 ml helt beroende på när på dagen. Så det var riktigt bra att hon åt så mycket men hon åt lite väl ofta var tredje timme annars brukar det vara var fjärde och hon var verkligen jätte hungrig med. Så nu har vi ökat upp mängden mat och börjat med att en större storlek på napparna på flaskorna och det verkar gå mycket bättre hon äter mycket fortare och det kommer inte lika mycket vid sidan om munnen (trots större hål på nappen) och hon verkar mer lugn men vi får ge det någon dag innan jag kan säga säkert om min kännsla om att byta storlek var rätt men det tror jag.

Ne nu ska jag njuta av det sista av kladdkakan med Jonas, blir den sista sötsaken på bra länge nu för från och med i morgon inleder jag operation viktnedgång! Jag har 6 kg som ska bort innan jag är nöjd. Jag har aldrig i hela mitt liv haft några valkar och nu har jag en stor mitt på magen ok vist var ju gravid för bara 3 månader sen och det tar ju tid att gå ner igen men när jag har fått bort de sex kg som är kvar så är jag tillbaka på den vikt jag hade när jag blev gravid - 2 kg (vägde 52 men mitt mål är 50 kg). Så vi får väl se hur det här går men jag är ju envis och har en bra inspiration i mamma som ju gick ner så mycket. Så nu är det bra mat och mycket motion som gäller, önskar bara att Jonas med ville vara lite sundare han tränar ju som en tok men maten behöver bli nyttigare men han äter ju va jag lagar så blir nog bra det med.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback