Våra härliga föräldrar!

Under den här rubriken ingår så otroligt mycket!

Som ni alla vet så ska vi ju flytta om 40 dagar med allt vad det innebär och vi har en sån otrolig tur att ha så många underbara personer runt oss som lovat att ställa upp. Så det känns verkligen underbart att ha det stödet måste jag säga!

Mamma och pappa ställer på på alla möjliga (och omöjliga sätt) pappa försöker i alla fall ordna med en lastbil att köra allt i sen om han kan fixa det eller inte får vi se men han försöker och det är toppen bara det, mer kan han inte göra. Mamma (och pappa med klart) har varit nere på det gamla krukmakeriet i Laholm ( 
http://www.laholm.se/upptack-laholm/besoksmal/laholms-innerstad/ ) där det varje år är en ung konstnär som drejar och gör saker att sälja. Där har de köpt flera muggar som är handdrejade (minns inte hur många nu tror de var 6 eller 8 st) eftersom jag hade sagt att jag gärna ville ha såna men inte trodde Jonas skulle bli glad över det (han är nöjd med ikea muggarna han). Nu när jag var hemma sa mamma att hon beställt muggar och vi skulle ner och kolla på dem (trodde de var till mamma och pappa) när jag sett dem och gett dem mitt ok (de var jätte fina i modellen men hade lite fel på lacken dock) så sa mamma att de var vår inflyttningspresent =) Gulle dem! Men eftersom det var en massa bubblor i lacken på dem så skulle hon som gjort dem göra om dem och bränna dem på en annan hylla och temperatur. Men det blev sämre då så då bestämde hon och mamma sig för att skippa den blå färgen och gjorde dem lila i stället, det är ju lite tuffare det och dessutom helt unika! Bara Jonas o jag som kommer ha dessa lite kul det. Men det är otroligt generöst och jag är verkligen tacksam över det sen att få ha muggar som kommer från Laholm som ju är känt för sitt konsthantverk är ju extra speciellt för mig. Muggarna är stora och härliga utan att för den delen vara tunga och klumpiga vilket är jätte bra.

Svärmor ställer även hon upp go som hon är =) (grattis igen kära E) och har lovat oss att stå för att bekosta flyttstädningen av lägenheten vilket ju är väldigt väldigt snällt av henne! Vi är jätte glada över att slippa den delen (men det är nog alla för mamma och E hade ju annars hjälpt mig städa).

Har inte talat med svärfar än men vi ska höra lite om han inte ställer upp till flytten med bärhjälp, om han kan gör han det säkert så alla våra föräldrar finns verkligen där som stöd runt oss.



Jag tror dessutom att nu när vi själva är föräldrar lär oss att uppskatta och se på våra föräldrar ur ett lite annat ljus. Jag vet att jag gör det i alla fall, man får en annan respekt och kan reflektera över saker på ett annat vis när man själv går igenom allt de har gjort. Jag hoppas och tror i alla fall att jag blivit bättre på att ta till mig deras råd och nu när Sonja har varit dålig så är det ju självklart att ringa mamma om råd (hon har ju gått igenom feber och sjuka barn måååånga gånger). 

Lilla gumman mår lite bättre idag men det vände först vid 15 tiden hon vaknade med feber och var allmänt gnällig och ville bara vara i famnen men efter lite alvedon, gröt och mys med mamma så var livet rätt bra trots allt. Så nu sover hon sött här i babysittern. 

 
vår lilla älskling så underbar att det finns inte ord att beskriva!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback