Vad är det som låter i köket?

Det är intressant det här med föräldraskap och hur förändrad man blir av det. Jag tror båda Jonas och jag har upptäckt nya positiva sidor hos varandra grnom det.

Det är så otroligt att se honom när han kommer hem från jobbet och ser Sonja och mig hela ansiktet på Jonas lyser upp av lycka och glädje. Han är bara helt underbar som make och pappa!

Han är inte rädd för att göra bort sig och gör verkligen allt för att glädja Sonja, flera gånger har jag hittat honom krypande på golvet i köket låtande på olika sätt framför Sonja i babysittern. När jag undrat vad han gör har han var gång tittat på mig och sagt med ett leende att men hon tycker ju om det! Hur många pappor ligger och kryper på golvet som en tok för att glädja sitt barn?

Så att få barn är i alla fall något som stärkt vårt förhållande ytterligare, men det märkte vi redan när Sonja låg i magen och Jonas var ju där och smekte över magen jämt och pratade med henne och spelade musik för henne när hon låg i magen så ska bli intressant och se om det är en blivande hårdrockare vi har här hemma.

Sonja var för övrigt riktigt duktig i natt vi blev nog allt lite förvånade både Jonas o jag. Hon fick banangröt för första gången igår och det var riktigt riktigt gott vill jag lova!! Hon åt det o lite ersättning vid 18 så vi trodde nog att hon skulle vakna runt 22 igen o vilja ha mer mat. Men efter bad och gosande med mamma och pappa  till 21 då hon somnade i vår säng, vaggan var inte alls poppis igår. Men Sonja hon sov som en stock mellan 21 fram till 7 i morse då det var dags för mat igen efter det så somnade hon gott om till klockan var 10 så vi är riktigt bortskämda just nu så skönt att kunna gå upp och duscha, äta frukost mm innan hon vaknar och behöver mig.

Nu ska jag klä på min lilla docka och så ska vi ge oss av mot Nyköping (verkstad) och Oxelösund för den öppna förskolan så ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback