Vårt lilla solsken

Det är så härligt nu vad som händer med Sonja, utvecklingen har verkligen gått fort de sista veckorna. De som haft barn säger att den tid vi är inne i nu är den bästa men nog tror jag att det bara kommer bli bättre o bättre även om det kanske kommer kännas motigt ibland mellan varven.

Just nu finns inget bättre på denna jord än att se Sonja lysa upp i ett av hennes mest underbara lenden och se så där super lycklig ut som bara hon kan. Det värmer så i hjärtat att se henne skina upp som en liten sol när hon ser oss, jag kan sitta och titta på henne hur länge som helst och prata med henne. Det är så härligt nu för lite mer än en vecka sen upptäckte hon sin egen röst och nu får vi glada joller till svar när vi talar med henne, världens vackraste ljud !!

Vi var på bvc i går och nu väger hon 4903 g (trodde hon vägde 5 kg så inte helt fel) och var 57 cm lång. Vår bvc sköterska var imponerad av hur bra hon håller uppe huvudet redan med så det är ju tack vare att hon fått träna det så mycket. Nu är det dags för nästa steg att hon ska få ligga på magen på en fårskinns fäll eller i babygymmet på mage och rygg kortare stunder per dag för att öva på att vända sig.

En annan rolig sak är att vi märker riktigt tydligt nu hur hennes färgseende har kommit igång de sista 2 veckorna. Den första färgen som bebisar ser efter vitt och svart är rött och sen gult. Det märks på Sonja att hon är där nu för alla starka färger gillar hon att titta på speciellt de som är just röda och gula. Det visste inte jag innan det var min faster B som sa det. Sonja fick även en gubben glad och ledsen av henne (med familj)

(
http://www.knollotott.se/produkt-265-baby--0--1-ar--gubben-glad-och-ledsen.aspx  och/eller http://www.harmonibarn-butik.nu/Shop/Index.php?sArtId=g36  )

Gubben glad och ledsen Den som Sonja fick har ett glatt ansikte på den röda sidan och ett ledset på den gula sidan och hon älskar den! Hon följer den med blicken hela tiden och lyssnar efter pinglan i den försöker ta den men klarar det inte än, Sötisen =)

Här kommer lite bilder på raringen bla från dopet (men det kommer mer när vi får de andra bilderna som sagt)

 Vår nya barnsäkra (låsbara) tv bänk som tydligen inte var så kattsäker...... =)

 Lakrtis nya favorit plats nära och bra, han vill ha koll på Sonja och är snabbt där brevid henne om hon gråter.

 Minns ni fåglen jag talade om i ett tidigare inlägg? Så här nära kom jag utan zoom. En rädd liten stackare som jag hjälpte ut i luften igen, lite stolt.

 Jag och Jonas spelar fotbolls golf gick över förväntan =)

 lilla tuffingen var ju så klart med oss på "golf" rundan

 Jonas på Äventyrsgolfen vi spelade efter fotbollsgolfen. Notera den mega stora kaffekoppen (gustafsberg) allt på banan hade anknytning till Värmdö tex så var ett av hålen genom värmdö kyrka så man spelade inne i kyrkan i miniatyr. Ett tips till er i stockholm/värmdö finns på Siggesta gård.

 Jonas på O-ringen 2010 på hejad av mig och Sonja (jonas är längst upp till höger)

 Så här trött var Sonja när vi åkte hem från Örebro



 


Tyvärr så hände nått med datorn nu så det blir nog inga mer bilder i kväll för det verkar inte bättre än att alla bilder blev skadade och inte går att öppna just nu. Hände nått när jag försökte öppna en film jag filmat med vår kamera fråga mig inte vad men lovar att bilder kommer så fort det är löst på nått sätt......Orkar inte bråka med det just nu har tagit en bra stund redan (tur Sonja sover!).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback