Aj aj aj

Sitter här och tycker lite synd om mig själv. Jag skyndade mig i förmiddags när jag skulle in till röngen (läs varför i inlägget här under) så skulle jag värma vatten att ha med till Sonjas välling om hon blev hungrig (vilket hon självklart inte blev.....) har som en liten termobehållare som man sätter flaskan i så håller den värmen flera timmar. Jag värmer alltid vattnet varmare än det ska vara så det inte gör nått om det svalnar lite vilket det ju alltid gör, men jag fyllde den inte tillräckligt vilket jag såg först när jag satt på delen med nappen så skulle öppna den men råkade på nått sätt (hur vet i tusan) även skruva upp botten när jag gjorde det och vattnet var kokande så jag fick nästan 2 dl varmt vatten över min höger hand. Så det var bara att sätta den under kalt vatten stod så i 5 min i alla fall sen var Sonja så ledsen att jag behövde ta henne. Smörjde på med aloe vera och nu är det ett stort rött ömt märke men det värsta är över i alla fall och inga blåsor så det är ju bra. 

I övrigt gick undersökningen bra, de röntgade foten i tusen olika vinklar kändes det som. Eftersom jag är gravid fick jag ha en blyväst över magen bäst att ta det säkra före det osäkra! Sonja fick följa med en sköterska in i ett annat rum och fick höra efteråt hur alla hade blivit helt bedårade av henne hihi de hade till och med haft en liten gissningstävling om hennes ålder med allt från 4 mån till 1 år som gissningar inte alltid så lätt att se på en liten hur gammal de är inte. 

jag passade på att investera i en drick mugg när jag var på sjukhuset (apoteket har mam som jag tycker är bra) vi har ju mam nu och är nöjda med den flaskan 
(denna har hon nu till vällingen och hade ersättningen i den innan med)


och nu köpte jag den här (hade velat ha med handtag men de på apoteket sa att de muggarna var bäst när barnet kan dricka själv får lita på dem)

det här är just en lära dricka mugg just för övergången mellan amning/mugg eller flaska/mugg så det känndes ju som det vi letade efter och den ska vara utformad så att små händer lätt ska kunna hålla den själva. Sen är den spill fri vilket ju inte heller är så fel så man slipper torka en massa från golvet. Just nu (bara prövat en gång) så är den inte så poppis i alla fall men hon får i sig mer vatten än med den vanliga flaskan i alla fall alltid nått =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback