by the way

Eftersom Sonja fortfarande leker i sin gåstol kompleterar jag lite fort med en sak jag glömde skriva i förra inlägget. Säkert bara vi och närmaste familjen som bryr oss men nu skriver jag om det i alla fall.

Har ju tidigare att min barnmorska misstänkte att det bor 2 bebisar i magen men det vet i tusan om jag gör det längre.......

Jag känner mig ju inte ens gravid just nu om man bortser från att jag äter mera ( kan man ju göra även som icke gravid....) och har en gravid mage den saken är klar i alla fall det syns att det ska komma smått igen om man vet om det annars kan jag fortfarande lätt dölja det eller så tror man det är en vikt uppgång.

I alla fall så lyssnade jag idag på magen för första gången med angel sound (man ska inte lyssna innan v 12 o går in i v 16 i morgon). nu hördes det inte super bra då jag 1. inte lyssnade så länge 2. hade ett öra och öga på Sonja (inte så koncentrerad med andra ord). Men jag kunde i alla fall bara höra vad jag tror var hjärtljud på ett ställe. 

Jag säger som jag sagt flera gånger nu jag skulle bli chokad om det är två och det skulle nog bli riktigt tufft de första 2 åren men vi är ju två om det i så fall med en bra familj runt oss. Men jag hoppas det bara bor en där inne just nu livet är tufft nog med en bebis att tanken på två på samma gång + sonja inte känns så kul.

Jag som alla andra blivande 2 barns mammor oroar mig ju för hur jag ska orka och hinna med att vara den mamma jag önkar och vill vara. Sen ska man ju ha tid över att vara den fru som J är van vid lika som han ska orka vara den make jag älskar. Jag tror vi har en tuff tid framför oss när den lill* är född men o andra sidan tror jag det blir en lika glädjande som tuff tid allt går ju lite i vågor för att man ska orka, så är det nu i alla fall.

Nåja om att få fler barn och tankar kring det kommer det säkerligen fler inlägg om med tiden. Var vist tuff träning i gåstolen för nu sover trollet lite här hoppas bara hon sover sen då.......känner mig så elak när jag väcker henne men hellre grinig nu och sover i natt än tvärt om! Bara jag kan laga mat sen är jag nöjd ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback