Dag 01 – Presentera mig själv

Jag heter Emma (vilken chock va?) och är 25 år, jag bor i Oxelösund dit vi flyttade i oktober i år (2010). Med vi menar jag min underbara lilla familj som består av min make Jonas vi gifte oss 1 augusti 2009 och vår dotter Sonja som blev 7 månader igår , sen går vi i väntans tider igen och den 1/6-11 eller där omkring så väntar vi att nästa bebis ska göra entré i våra liv. Jag arbetar som förskollärare (är utbildad lärare) och börjar den 10 januari 2011 på ett nytt jobb på en förskola i nyköping. Vad mer då? Jag är adopterad från Israel och kom hit tillsammans med min tvillingsyster Matilda när vi var 11 veckor. Under min uppväxt fram till att jag hade tagit studenten bodde jag I Laholm (halland) sen bar flytten av mot Gävle för studier. Där mötte jag även maken vi bodde grannar (även om vi möttes på nätet). Vi flyttade snabbt ihop studenter som vi var och härligt nykära var det självklart. Den 28/12-07 förlovade vi oss och strax efter det januari 2008 tog vi examen. Båda två hade den otroliga turen att få fasta jobb så vi landade i Södertälje där vi bott och trivts fram till nu då flytten bar mot Oxelösund. Den  1 augusti 2009 gifte vi oss som sagt ett stort bröllop med nästan alla nära och kära runt oss ( var några vänner till mig som tyvärr inte kunde närvara)  månaden efter talade pluset på stickan om att vi skulle bli tre och sen har livet rullat på i en faslig fart!

Jag som person är noggrann, envis långt över vad som är bra för mig många gånger speciellt när det kommer till hälsan. Är en omtänksam och trevlig person bla bla bla ni tycker det är sååå roligt eller hur ? Så tror vi slutar där för dottern och jag har nu slagsmål om vem som ska få skriva på datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback