Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Allan och Birgitta. De är två underbara personer var och en på sitt sätt och kan göra en lika galen var och en på sitt sätt. De hade försökt få barn under en lång tid innan vi äntligen kom. Min barndom har varit lycklig jag växte upp med föräldrar som älskade mig och jag tänker tillbaka på den som en lycklig tid. Sen var jag och syrran som hund och katt men det är ju inte ovanligt bland syskon. Mina föräldrar är två starka viljor som vet vad de vill.

När mamma blev mamma bestämde hon sig för att engagera sig i politiken något som jag var väldigt stolt över som liten att min mamma gjorde något som var viktigt. Även om jag hatade alla de papper hon skulle läsa de innebar ju att hon inte hann leka med oss lika mycket. Men ett starkt minne jag har är en sommar dag när det första regnet på länge kom och det verkligen vräkte ner och mamma tog med oss ut och sa att vi fick plaska i pölarna bäst vi ville det var bara det att hon själv satte sig i den största pölen och plaskade hon med.

 Vårt hem har alltid varit ett hem fyllt med kärlek även om det under perioder har varit tufft av olika orsaker så har kärleken och de starka band vi har till varandra. Jag hoppas att Jonas och jag kan skapa ett lika kärleksfullt hem åt våra barn men med allt den kärlek vi har till varandra och Sonja så känner jag mig inte så orolig för att det inte ska bli kärleksfullt. Oroar mig mest för hur vi ska orka de närmaste åren som kommer men när barnen blir 2-3 så blir ju skillnaden på dem mindre och även om trotset kanske kommer blir det nog lite lättare att hantera än en trotsig 3 åring och en bebis men det visar sig. Jag har ju ett gott föredöme i hur mamma hanterade mig och syrran vi var ju ändå två i samma fas på en gång…..pust!! 

Finns ett inlägg som heter starka kvinnor (skrevs nu i december) där har ni en liten beskrivning av min mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback