Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek är så otroligt mycket, det är att se på Jonas när han sover, det är när han stryker undan en hårlock (när jag hade långt hår) bakom örat, det är när han ser mig och drar mig närmare och ögonen lyser av ömhet och värme och jag bara vet utan ord att han älskar mig, när han kommer hem och direkt lägger handen på magen och bara ler (Jonas tycker jag är så vacker som gravid det är en härlig känsla). De är de små saker man gör för att man vet att den andra vill ha det så (tex hur sängen ska vara bäddad, eller vad man lägger i maten). Det är att se Sonja le och höra hennes skratt, det är att se henne sitta och leka med sina leksaker och sträcka sig efter någon av katterna när de går förbi. Kärlek är det största av allt och efter att Sonja kom vill jag nog säga att jag älskar och känner så mycket mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback