Dagens lärdom

Eller gårdagens nr 2 om man ska vara korrekt Får snart fixa detta som en egen kategori tror jag.
I alla fall så ska vår dotter inte sova en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen som hon fick göra igår (hon brukar bara sova en gång men antog hon behövde det då hon somnade så hon fick sova) men det resulterade i en natt som ingen annan! Det har seriöst ALDRIG varit så svårt att få henne att sova ok nu har vi haft ett barn som vi bara lägger ner pussar och säger godnatt så har det varit klart sen. Men igår så skrek hon trots att hon hade torr blöja, mätt och belåten men pigg som en mört!

Så för att få henne att sova tog vi till det enda som fungerar när hon är sån (får se hur länge det tricket fungerar bara.....) det är att hon sover hos oss men ingen ide att få henne lugn innan alla lampor är släckta hon låg och bökade runt i sängen en bra stund och vaknade flera gånger under natten (1, 3, 5, 6 och 7 tyckte hon det var mat dags, sen myste vi till 8). Så var inte den piggaste mamman i morse men det gick över förväntan och hon har verkligen varit go idag.

Var ner en sväng på öppna förskolan direkt efter frukost och lite små fix här hemma så var nere vid 11 tiden men vi var helt själva (eller ja A som jobbar där var ju där klart) så Sonja fick leka en timme är ju lite andra leksaker än hemma så fixade vi lite ärenden på stan sen. Skulle försöka hämta ut Jonas julklapp avin kom med posten men pga av snön så skulle den inte komma förens sent idag så får hämta den i morgon innan vi åker (kul men det viktigaste är ju att han får den på julafton i alla fall). Har beställt en sak till som heller inte kommit än och den beställde jag för 3 veckor sen så det känns ju lite trist men den kommer från ett annat land så är väl därför men trodde nog jag var ute i god tid i alla fall.....

Hemma så somnade Sonja direkt nästan så passade på att snabbt slå in de klappar som faktiskt hade kommit med posten till P och J och sen slänga i mig lite lunch. Sen hade jag sån tur att hon sov fortfarande efter detta så jag hann till och med packa mina och hennes saker inför julen och dessutom prova en del (måste ju se vad som fungerar med magen nu hihi) och packa om och ta bort lite (packar alltid förmycket så även denna gång men vill ha lite alternativ + att vi ju inte vet hur kalt det blir. Allt detta tog runt 1½-2 timmar brukar bara låta Sonja sova 1 timme men det känndes värt en tuff natt till mot att allt blev klart (i alla fall så mycket man kan dagen innan vi ska fara) men tror det eller ej hon ligger och sover i sin säng sen 30 min tillbaka utan att ha gett minsta ljud ifrån sig (hon kommer vakna för välling sen så hoppas hon somnar om då med.....)

Men nu vill jag avsluta med att önksa er en riktigt god Jul, ska försöka blogga i morgon med innan vi far men om inte så har jag skickat en liten hälsning i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback