Dagens lärdom

I morse när Sonja skulle få sitt förmiddags mål så blev det yoghurt som stod på menyn. Satte ner den strax utanför räck håll för henne och vänder mig om för att ta en haklapp åt henne när jag hör en duns. Vänder mig om med andan i halsen och får se en mycket lycklig dotter i sin tripp trapp stol med yoghurt ÖVERALLT !!! Hela ungen, stolen, golvet under henne japp summa summarum så lyckades hon ordentligt!

Så det va bara att städa upp det värsta, tur jag ändå tänkt att vi skulle duscha för det blev ju raka vägen dit efter att hon fått lite i magen så städade jag köket ordentligt efter duschen när vi båda var rena och fina. Så det var starten på vår dag hade tänkt gå ner till öppna förskolan men då det är 17 minus här idag och verkligen galet halt säger det ju på nyheterna så blir vi hemma idag. Så tar vi oss ner i morgon i stället då är det öppet hela dagen med så får vi hoppas att folk vågar sig ut trots att det är nära jul och så kalt.

Nu sover älsklingen så nu ska jag försöka mig på att packa lite tror jag inför julen det är ju trots allt den 21 idag (hjälp!) så inget av det som ska med i klädväg i alla fall kommer ju att användas här hemma innan dess. Gör jag det klart idag så är det inga måsten kvar sen innan resan (då är det ju bara små saker kvar att packa), sen är det lite paket som jag kom på i sista minuten som jag väntar på att få hem......nagelbitare men när jag beställde så lovade de leverans före julafton i alla fall och eftersom vi åker vid 15-16 tiden den 23 så borde ju det gå bra =) Annars löser jag det med nått kul rim så länge om att det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback