En envis liten dam idag

Just nu sitter Sonja och jag i soffan då Sonja har bestämt sig för att hoppa över förmiddags vilan idag med *suck* när ska jag hinna få saker gjorda här hemma som man måste ha två händer för? Hade ju tänkt tvätta och plocka ur diskmaskinen nu på förmiddagen men det tyckte inte dottern min.

Hon brukar alltid vara lugn som en filbunke när vi är i duschen jag tror ljudet lugnar henne eller nått men idag blev det en blixt snabb dusch då hon började gall skrika så fort vattnet kom på. Så snabbt fick det gå sen frukost och inget verkar duga ut Sonja nu, inte gåstolen, inte hoppgungan eller gymmet bara att sitta i soffan och leka då måste ju jag vara med så hon inte ramlar ur eller i min famn. Till råga på allt så mår jag illa igen :( Jag hoppas verkligen det släpper tills i kväll för då ska jag på italiensk buffé med mitt nya jobb. Känns lite pirrigt faktiskt att träffa nya kollegorna för första gången så men skönt med att möta dem utan att barnen är med så man får lära känna varandra i lugn o ro, eller börja lära känna varandra i alla fall. Men hoppas jag minns hur de ser ut för det kommer vara 2 förskolor till där utöver den jag ska arbeta på men jag får lita på att chefen visar mig igen annars =) 

Det ringde precis på mobilen och det var min endokin läkare som kollat mina senaste provsvar på sköldkörteln och tydligen så behöver jag inte operera bort den (tack och lov!!!!) det visade sig att hcg det ämnet man har i kroppen som gravid tydligen kan påverka sköldkörteln så den producerar mer/fel hormoner vilket gav mig alla symptomen på att något var fel. Men nu när Hcg nivåerna börjar stabiliseras (de stiger ju så fort i början) så kan de se att det inte verkar vara nått fel på sköldkörteln då den producerar normala mängder hormoner. Men jag äter ju mediciner nu så jag vet inte jag är verkligen SUPER glad över att inte behöva genomgå den där operationen men vågar inte ta ut något innan jag tagit om testerna om en månad igen, den läkaren jag har känner jag stort förtroende för i alla fall även om det nog sjönk lite i och med att han inte tänkte in min graviditet som en möjlig orsak innan han gjorde en stor sak av det hela.....Så nu slutar jag med min medicin igen och så håller vi tummarna att den ALDIG behöver komma fram igen!

Nej nu ska jag göra lite nytta här hemma för nu lyckades jag övertala Sonja att gåstolen var en bra uppfinning trots allt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback