En liten bad tjej

Äntligen kan jag blogga igen!!

Igår strejkade blogg.se mindre kul men sånt är livet ibland.

Idag skulle J lämna in sin bil för att kolla spolarvätskan som inte fungerade (han har fått en ny bil då den han körde av vägen med är på skroten). Men eftersom det varit många minus grader innan så hade den ju säkert fryst och idag när det "bara" är 0 så hade den tinat när vi kom fram till verkstaden så hade den tinat hur typiskt var inte det. Så det var helt onödigt att vi åkte in i 2 bilar suck jag är dessutom inte van att köra i snö och då det kommit en hel del under natten och var oplogat var det rätt otäckt att köra och jag fick dessutom en rejäl sladd vid ett ställe när jag skulle akta mig för en bli som körde om så kom jag lite utanför spåren (som var typ mitt i vägen) tack och lov gick det bra men tårarna kom tur att J var där med en varm famn.

Efter det äventyret så gav vi oss mot Hjortenbergsbadet hela familjen. Det var första gången vi var och badade med Sonja. Jag anmälde henne till babysim redan i sep men hon har inte fått plats förens i januari (självklart börjar de den 10 jan så att jag inte kommer kunna gå någon gång alls med henne men J gör det ju).
Det gick långt över förväntan i alla fall trodde nog vi skulle få se den lilla sur läppen någon gång under dagen men inte då. Vår lilla solstråle var hur nöjde som helst när vi duschade och bytte om till badkläder. Inne vid poolen bestämde hon sig för att kräka ner mamma så det var ju bara att gå och tvätta av sig inge.

Vi hade sån tur då vi var där vid 7.30 ungefär (tänkte att det är lugnast på morgon/förmiddagarna) och varmvattens poolen som normalt sett är bokad från 8 (bra att veta nästa gång) men idag var det inget där förens 10. Så vi hade ju gott om tid på oss att bada men när det är första badet i pool för en liten ska man inte bada mer än max 15-20 min, vilket var helt lagom för efter 15 min såg vi att hon började bli lite trött. Men det syntes verkligen hur hon njöt, de första minuterna var hon lite osäker och klamrade sig fast vid mig men ganska så fort så var det helt okej att både ligga på rygg och magen. Hon var så söt när hon låg på magen för då böjde hon på smalbenen så de pekade uppåt hon hade alla möjliga hyss för sig. Det enda hon inte gillade var när hon råkade få munnen under vattnet men att vara i famnen när vi hoppade mm var roligt det =)

I duschen var hon helt lugn när vi duschade ihop hade med vår skötbädd som är mjuk så hon kunde ligga på den under tiden som jag tvättade håret. Så hon låg där nöjd i sin handuk och tittade sig runt lika inne i omklädningsrummet helt lugn och sa inte nått trots att det var en hel skolklass med barn där inne som for runt. Men hon bara låg och tittade med sina stora vackra ögon. Ungarna brydde sig knappt men fröknarna var nog mer upptagna av Sonja än barnen de hade med sig ibland hihi. Hade inte en tanke på skolklasser när vi åkte dit men det gick ju jätte bra det med, och hade det inte gjort det så hade vi överlevt det med.

Resten av dagen blir lugn i alla fall, ska till tandis igen, var där igår för första gången på 3 år. Men inga hål eller nått (har aldrig haft några hål så måste ha riktigt bra tand kvalité sen har jag alltid varit noga med dem med). Men jag hade lite tandsten som de ska ta bort idag bara. Tror dock aldrig jag tidigare varit hos tandis och klarat mig undan så billigt någon gång ! 103 kr betalade jag bara, Sonja däremot hon gillar då rakt INTE tandläkare hon skrek sig igenom hela undersökningen så det var tur att den var snabbt över annars vet jag inte om de hade kunnat hålla kvar mig i stolen så mycket längre till! Sen är det bara handling som står på listan över dagens måsten. Känns rätt skönt faktiskt första lugna helgen på ja jag vet inte hur länge det enda jag vet som kommer ske i helgen det är att vi ska städa i morgon och sen vill ju säkert J träna nått med thats it så en mys pys helg det är vår melodi.

trevlig helg alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback