Igår, idag, i morgon......

Kvällen igår blev bra men inte som jag trodde/hoppades dock.

Först hade jag snurrat till det lite trodde adressen vi skulle till var xxxx 20 men det var 26 så tog en liten stund innan jag kom rätt och då hade jag bara typ 3 min på mig att hitta parkering innan vi skulle vara där. Jag verkligen hatar att vara sen...... men naturligtvis hade många av mina framtida kollegor valt bilen så det fanns verkligen INGEN parkering alls om jag inte ville stå olagligt. Men efter ca 5 min snurrande runt och en ovilja att fickparkera så bestämde jag mig för en timmes parkeringen i alla fall men då va den full med blä så i ren panik eller nja så illa var det väl inte men i brist på annat och mycket stressad så ställde jag mig efter lite vånda och ont i magen på en reserverad plats och sprang in.

Hade ju hoppats få träffa mina närmaste kollegor från den avdelning där jag ska arbeta från 10 jan men det var bara en av dem där. Hon verkade jätte trevlig och var jätte glad över att jag kom i alla fall men tyvärr gjorde bordsplaceringen att vi kom långt från varandra vid mitt bord satt bara en från ekbacken som förskolan heter hon var ju visserligen väldigt trevlig så inget fel i det men övriga vid bordet hade inte ens samma rektor som den jag kommer ha. Som sagt hade jag trevligt med dem så inget ont i det men jag kom ju inte för en gratis middag utan för att få lära känna mina nya kollegor i en liten lugnare miljö än när man har alla barn runt sig. Så känns det ju som att min tanke med kvällen inte blev helt som jag hoppats tyvärr men nå ja det var ju trevligt i alla fall så lider inte och har fortfarande en bra kännsla inför att börja där känner mig välkommen och efterlängtad så det är ju roligt =) Och böter slapp jag för att jag ställde mig lite fel tack och lov.

Idag hade jag hoppats hinna med lite små saker här hemma men som livet är med små barn vet man aldrig riktigt om man kommer hinna nått av det man tänkt sig eller mycket mera än man tänkt. Men jag har fått tvättat en maskin i alla fall (även om den inte blivit ur plockad än verkar som det blir av först när pappa kommer hem om Sonja får bestämma....) sen har de efterlängtade advents/jul gardinerna kommit upp har försökt få tid över till det i en vecka nu men det är ju en massa annat som ska göras med i ett hem. Nu är i alla fall allt advents pynt uppe även om det är mycket mindre än jag hade önskat men det går ju som tur var köpa mera (ska bara övertyga maken om att det vist behövs) men tomtar mm väntar jag nog någon vecka till med tror jag annars lär man väl kräkas på dem innan jul. Även om jag tillhör dem som älskar att pynta inför julen så ska det ju inte bli överdrivet.

Mamma och pappa kommer i morgon vid 13 snåret så vi hinner säga hej i alla fall och låta Sonja vänja sig lite vid dem igen det var ju 3 veckor sen de sågs sist. Visserligen inte så länge men för en bebis betyder det att man är en främling igen. De ska nämligen vara barnvakt åt Sonja från 14-15 nått på fredagen tills vi kommer hem på lördag (sen stannar de kvar tills på måndag) för vi ska på julbord med Jonas jobb i vadstena de är så söta att de tom står för hotell. Både jag och Jonas har ju sovit utan Sonja innan men då har någon av oss passat henne så det här är första gången hon har barnvakt över natten och så länge (blir ju max ett dygn inte så farligt). Har bara gjort i ordning en lista med mat tider och vad de ska värma maten på samt hur mycket hon ska ha varje mål sen tror jag nog de reder ut resten själva! Annars finns ju telefon tack och lov :) Ska bli skönt med lite "vuxen tid" tillsammans med Jonas annars har ju bara haft det var för sig o det har inte varit mycket av den varan trots det. 

Nu ska jag ge trollet mat sen väntar vi bara på Jonas så ska vi handla så vi slipper det när vi har mamma o pappa här sen har jag bjudit hit folk på lördag med på mat måste ju ha nått att bjuda på då! Efter det får vi se hur det blir men golven och sofforna ska damsugas (måste när man har djur) och tvätten ska fixas i kväll maten är klar i stort sett. För då slipper vi stressa i morgon då ska vi bara ta oss till återvinningen innan vi får fin främmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback