Jäkla unge :)

Jag satt och filmade Sonja igår när vi satt och lekte på golvet (ska försöka lägga in sen idag eller i morgon) och hon var så duktig men va tror ni händer när jag stänger av kameran? Jag hinner inte mer än trycka på av knappen så säger ungen högt och tydligt MAMMA !!!! Ok jag vet hon testar bara ord hon hör runt sig tex så kan hon säga babba, hej och mjau med. Men det var så otroligt tydligt när hon sa det klart och starkt så jag blev helt paff! Jonas trodde mig inte riktigt utan trodde nog det var lite önske tänkande så i morse när vi ligger i sängen säger hon det igen och då kunde han ju inte längre förneka det för han hörde henne ju lika tydligt som jag hihi min duktiga stora tjej!!

När syrran var här så satt jag och matade Sonja i köket och Matilda satt i vardagsrummet med tven på. Jag sjöng barnsången för Sonja om de olika djuren som sover och när vi kom till katten så sjunger man så här (samma om alla man bara byter djur, sovplats och läte) katten sover katten sover i sin lilla korg. När den vaknar den sitt läte saknar. Hur låter katten (då ska man säga Mjau) och innan jag hinner det så säger Sonja mjau så högt att tom tilda hör inne i vardagsrummet!! Vi blev rätt paffa båda två för det blev så klockrent och på rätt ställe i låten.

Så Jessica kanske får rätt trots allt en blivande nobelpristagare kanske är på väg här hemma

puss mitt hjärta mamma älskar dig så otroligt mycket!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback