Sömnigt här idag

Som ni ser har jag gjort om lite på bloggen det har jag länge tänkt göra men tyvärr blev det inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig men men det blev lite mer personligt i alla fall :) och är ju nybörjare på allt det här med koder hit o dit.

I helgen har jag inte varit här inne då vi haft mina föräldrar här på besök så kände att de var viktigare =)

De var barnvakt åt Sonja från fre lunch till lördag eftermiddag (sen åkte de hem idag mån), vilket gick bra det var första gången som vi båda var borta från henne samtidigt en längre period (även om det nu var ett dygn bara). Hon hade varit lite mer kinkig men det är ju inte konstigt och sen sov hon hemskt illa och ville ha mat mitt i natten vid 2 tiden något som inte hänt på över 4 månader nu! Så mamma i synnerhet var ju lite trött när vi kom hem men de hade haft det mysigt tillsammans och varit ute en massa.

Första natten vi sov hemma igen var hon med lite i fel rytm och sov hemskt illa vaknade vid 2 o ville ha mat vilket hon ju klart fick men det blev inte mycket sömn för mig då hon skulle ligga tryckt mot mig. Men tack och lov har i natt varit bättre i går somnade hon vid 18.30 och vaknade inte ens för sin kvälls välling vid 21-22 som hon brukar vilja ha utan sov snällt till 6 och då var det bara nappen hon ville ha sen sov vi till 8.30 då Sonja tyckte det var hög tid att gå upp och äta lite frukost. Min duktiga tjeja =) med idag har hon sovit flera timmar på dagen annars har jag tur om det ens blir 1 timme får se hur hon sover i natt....

I söndags var mamma och jag i Stockholm på öst asiatiska och såg på terracotta armén. Jonas och jag har ju sett den i början av hösten men mamma har alltid velat sen den ända sen hon var i Kina 1995 på en FN konferens där.  Jag tyckte ju det var en häftig utställning så jag såg den gärna en gång till sen har mamma och jag inte haft någon dag bara för hon o mig sen tja......i alla fall inte på de 4½ år som Jonas o jag varit ett par.
Det var en härlig dag med djupa samtal och många skratt, älskar dig mamma!

Sen hade vi förutom mamma och pappa gäster i lördags då vi bjudit över Britt och Sven-Erik på mat det blev verkligen lyckat! Ska lägga ut recepten senare bjöd i alla fall på kyckling i hemmagjord marinad på en bädd av potatis och rotfrukter och till det en super god äppelpaj som jag hittat på en annan blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback