tredje advent

De senaste dagarna har bloggandet varit lite si så där med av olika orsaker. I fredags hade J och jag fullt upp
vi åkte in till Nyköping för att klara av de sista inköpen inför julen. Vi var inne runt 11 och det fanns inte en parkering att tala om! Efter några varv runt stan så hittade vi tillsist en tack och lov men det var ju galet mycket folk ute (jobbar inte folk en fredag vid 11?) alla kan ju inte vara föräldralediga eller jobba in fredagen som J gör..... Vi köpte en overall till Sonja med den hon har i storlek 68 finns lite mån att växa i men under januari kommer den vara för liten så lika bra att ha en hemma. Men de var ju slut överalt nå väl tillsist hittade vi en som nästan (men bara nästan) levde upp till alla mina krav (den saknar skor/tofflor längst ner men hon har ju raggsockar och åkpåse så det borde ju räcka annars köper vi skor åt henne). När vi står och kollar på overall så börjar Sonja 8som vanligt) flörta men en främling denna gång en ung tjej som ju börjar flörta tillbaka till Sonjas lycka. Flickan (hon var nog runt 15-16 år) har vad jag tror var hennes mamma med och när mamman (?) ser Sonja hör jag henne säga men vilket vackert barn ! Och vilka underbara ögon oj! hihi det värmde gott speciellt eftersom alla säger att hon ärvt mina ögon ;-) Sen blev det öppna förskolan första gången J var där så nu tror jag han känner sig lite lugnare med att gå dit själv med henne och sen var där 3-4 pappaor till nere så det var ju bra att han fick se det med det är inte bara kvinnor där även om man kan tror det =)

Igår blev det heller inget bloggat då J hade sin bror och en vän här på besök så förmiddagen gick åt till att slå in alla julklappar när Sonja sov och pojkarna roade sig med att spela tv-spel. Sen rullade dagen på efter maten gav sig grabbarna grus av mot stor stan (Stockholm) där de skulle på konsert. Så då njöt jag bara av ensamheten broderade en hel del (måste ju passa på när jag har händerna fria) och såg på tv så det var riktigt skönt att datorn var av. Det blir skönare o skönare att inte ha den på jämt nu, sen hinner man ju inte sitta vid den direkt även om den är på. Men jag fastnade i en film som förvisso var helt ok men nu har jag varit uppe efter 12 två kvällar i rad och det var lääääänge sen det så idag var vi väldigt sega här hemma. J sover fortfarande (eller igen han var uppe en sväng) och Sonja med men hon brukar sova så här dags. Så nu ska jag ta fram snabeldraken en sväng men det är det enda "måstet" idag vilket känns underbart att allt annat är klart bara lite tvätt som ska in det kan man ju leva med, så lika bra jag sätter fart så det blir klart!

Sen ska jag fundera på vad jag ska baka för mys måste ju hitta på nått nu när det är tredje advent (shit känns inte alls som att det ska vara jul snart! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback